César Moro: Hybrid And T ransnational Poet
Descripción del Articulo
Euphony, that pleasing sonority that results from the correct combination of the acoustic elements of the words, is a decisive component of Moro's poetry and key in the choice of French as his language of writing. Thus, the paper will address three aspects of the problem of the use of language...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2017 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/18560 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/revistaLetras/article/view/18560 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | César Moro Surrealismo Diglosia Interlengua Hibridismo intercultural Surrealism Diglossia Interlanguage Intercultural hybridism |
| id |
REVUNMSM_911e0270783ea72a224bd75830281aea |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/18560 |
| network_acronym_str |
REVUNMSM |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository_id_str |
|
| spelling |
César Moro: Hybrid And T ransnational PoetCésar Moro: Poeta Híbrido y TransnacionalWestphalen Rodríguez, YolandaCésar MoroSurrealismoDiglosiaInterlenguaHibridismo interculturalCésar MoroSurrealismDiglossiaInterlanguageIntercultural hybridismEuphony, that pleasing sonority that results from the correct combination of the acoustic elements of the words, is a decisive component of Moro's poetry and key in the choice of French as his language of writing. Thus, the paper will address three aspects of the problem of the use of language in César Moro's work. First, his definition as a bilingual writer of French-expression; Secondly, its adoption of French as part of a surrealist transnationalism; And, last, the characteristics of his Francophone intercultural hybridism that led him to build his own poetic and cultural diglossia.La eufonía, esa sonoridad agradable que resulta de la acertada combinación de los elementos acústicos de las palabras, es un componente decisivo de la poética moreana y clave en la elección del francés como lengua de escritura. Así, el artículo abordará tres aspectos de la problemática del uso de la lengua en la obra de César Moro. En primer lugar, su definición como un escritor bilingüe de expresión francesa; en segundo lugar, su adopción del francés como parte de un transnacionalismo surrealista; y, por último, las características de su hibridismo intercultural francófono que lo llevó a construir su propia diglosia poética y cultural.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas2017-07-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/revistaLetras/article/view/1856010.30920/letras.88.127.8Letras (Lima); Vol. 88 No. 127 (2017): Enero - Junio; 171-184Letras (Lima); Vol. 88 Núm. 127 (2017): Enero - Junio; 171-1842071-50720378-487810.30920/letras.88.127reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/revistaLetras/article/view/18560/15590info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/185602020-08-22T16:06:38Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
César Moro: Hybrid And T ransnational Poet César Moro: Poeta Híbrido y Transnacional |
| title |
César Moro: Hybrid And T ransnational Poet |
| spellingShingle |
César Moro: Hybrid And T ransnational Poet Westphalen Rodríguez, Yolanda César Moro Surrealismo Diglosia Interlengua Hibridismo intercultural César Moro Surrealism Diglossia Interlanguage Intercultural hybridism |
| title_short |
César Moro: Hybrid And T ransnational Poet |
| title_full |
César Moro: Hybrid And T ransnational Poet |
| title_fullStr |
César Moro: Hybrid And T ransnational Poet |
| title_full_unstemmed |
César Moro: Hybrid And T ransnational Poet |
| title_sort |
César Moro: Hybrid And T ransnational Poet |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Westphalen Rodríguez, Yolanda |
| author |
Westphalen Rodríguez, Yolanda |
| author_facet |
Westphalen Rodríguez, Yolanda |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
César Moro Surrealismo Diglosia Interlengua Hibridismo intercultural César Moro Surrealism Diglossia Interlanguage Intercultural hybridism |
| topic |
César Moro Surrealismo Diglosia Interlengua Hibridismo intercultural César Moro Surrealism Diglossia Interlanguage Intercultural hybridism |
| description |
Euphony, that pleasing sonority that results from the correct combination of the acoustic elements of the words, is a decisive component of Moro's poetry and key in the choice of French as his language of writing. Thus, the paper will address three aspects of the problem of the use of language in César Moro's work. First, his definition as a bilingual writer of French-expression; Secondly, its adoption of French as part of a surrealist transnationalism; And, last, the characteristics of his Francophone intercultural hybridism that led him to build his own poetic and cultural diglossia. |
| publishDate |
2017 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2017-07-13 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/revistaLetras/article/view/18560 10.30920/letras.88.127.8 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/revistaLetras/article/view/18560 |
| identifier_str_mv |
10.30920/letras.88.127.8 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/revistaLetras/article/view/18560/15590 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Letras (Lima); Vol. 88 No. 127 (2017): Enero - Junio; 171-184 Letras (Lima); Vol. 88 Núm. 127 (2017): Enero - Junio; 171-184 2071-5072 0378-4878 10.30920/letras.88.127 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1795238293571371008 |
| score |
13.936249 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).