Systematization in an curriculum reform
Descripción del Articulo
The thematic one must like intention to approach the relation between currículo of theprofessional formation of the race of the Psychologist and the organizacional change, in a prospective of modernity of century XXI from the term of its first lustrum in the scope of the university superior educatio...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2005 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4062 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4062 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | organizational change currículo health curricular system systematization cambio organizacional salud sistema curricular sistematización |
id |
REVUNMSM_911a812eaf673dc3a65a2f04b799b74e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4062 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
Systematization in an curriculum reformSistematización en una Reforma CurricularPerea R., José L.organizational changecurrículohealthcurricular systemsystematizationcambio organizacionalcurrículosaludsistema curricularsistematizaciónThe thematic one must like intention to approach the relation between currículo of theprofessional formation of the race of the Psychologist and the organizacional change, in a prospective of modernity of century XXI from the term of its first lustrum in the scope of the university superior education. Also it deals with the interrelation and consistency between new the basic conceptions or according to the purpose the professional field, in the fundamental stage of the curricular design, that will serve as support in the systematization of the management and evaluation of the curricular structure. Also, it is caused to that the consistency between the proposals of currículo for an integral formation or a technological formation, of the framed professional exercise in its normatividad, and of its pertinencia with the demands of the social reality exists, economic and political of the country.La temática tiene como propósito abordar la relación entre el currículo de la formación profesional de la carrera del Psicólogo y el cambio organizacional, en una prospectiva de modernidad del siglo XXI a partir del término de su primer lustro en el ámbito de la educación superior universitaria. También trata la interrelación y consistencia entre las concepciones básicas o nuevas de acuerdo a la finalidad del campo profesional, en la etapa fundamental del diseño curricular, que servirá de soporte en la sistematización de la gestión y evaluación de la estructura curricular. Asimismo, se propicia a que exista la consistencia entre las propuestas de currículo para una formación integral o una formación tecnológica, del ejercicio profesional enmarcado en su normatividad, y de su pertinencia con las demandas de la realidad social, económica y política del país.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2005-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/406210.15381/rinvp.v8i2.4062Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 No. 2 (2005); 141-149Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 Núm. 2 (2005); 141-1491609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4062/3237Derechos de autor 2005 José L. Perea R.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/40622020-04-21T16:35:39Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Systematization in an curriculum reform Sistematización en una Reforma Curricular |
title |
Systematization in an curriculum reform |
spellingShingle |
Systematization in an curriculum reform Perea R., José L. organizational change currículo health curricular system systematization cambio organizacional currículo salud sistema curricular sistematización |
title_short |
Systematization in an curriculum reform |
title_full |
Systematization in an curriculum reform |
title_fullStr |
Systematization in an curriculum reform |
title_full_unstemmed |
Systematization in an curriculum reform |
title_sort |
Systematization in an curriculum reform |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Perea R., José L. |
author |
Perea R., José L. |
author_facet |
Perea R., José L. |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
organizational change currículo health curricular system systematization cambio organizacional currículo salud sistema curricular sistematización |
topic |
organizational change currículo health curricular system systematization cambio organizacional currículo salud sistema curricular sistematización |
description |
The thematic one must like intention to approach the relation between currículo of theprofessional formation of the race of the Psychologist and the organizacional change, in a prospective of modernity of century XXI from the term of its first lustrum in the scope of the university superior education. Also it deals with the interrelation and consistency between new the basic conceptions or according to the purpose the professional field, in the fundamental stage of the curricular design, that will serve as support in the systematization of the management and evaluation of the curricular structure. Also, it is caused to that the consistency between the proposals of currículo for an integral formation or a technological formation, of the framed professional exercise in its normatividad, and of its pertinencia with the demands of the social reality exists, economic and political of the country. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4062 10.15381/rinvp.v8i2.4062 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4062 |
identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v8i2.4062 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4062/3237 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2005 José L. Perea R. https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2005 José L. Perea R. https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 No. 2 (2005); 141-149 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 Núm. 2 (2005); 141-149 1609-7475 1560-909X reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238269618749440 |
score |
13.958958 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).