Systematization in an curriculum reform

Descripción del Articulo

The thematic one must like intention to approach the relation between currículo of theprofessional formation of the race of the Psychologist and the organizacional change, in a prospective of modernity of century XXI from the term of its first lustrum in the scope of the university superior educatio...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Perea R., José L.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2005
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4062
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4062
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:organizational change
currículo
health
curricular system
systematization
cambio organizacional
salud
sistema curricular
sistematización
id REVUNMSM_911a812eaf673dc3a65a2f04b799b74e
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/4062
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling Systematization in an curriculum reformSistematización en una Reforma CurricularPerea R., José L.organizational changecurrículohealthcurricular systemsystematizationcambio organizacionalcurrículosaludsistema curricularsistematizaciónThe thematic one must like intention to approach the relation between currículo of theprofessional formation of the race of the Psychologist and the organizacional change, in a prospective of modernity of century XXI from the term of its first lustrum in the scope of the university superior education. Also it deals with the interrelation and consistency between new the basic conceptions or according to the purpose the professional field, in the fundamental stage of the curricular design, that will serve as support in the systematization of the management and evaluation of the curricular structure. Also, it is caused to that the consistency between the proposals of currículo for an integral formation or a technological formation, of the framed professional exercise in its normatividad, and of its pertinencia with the demands of the social reality exists, economic and political of the country.La temática tiene como propósito abordar la relación entre el currículo de la formación profesional de la carrera del Psicólogo y el cambio organizacional, en una prospectiva de modernidad del siglo XXI a partir del término de su primer lustro en el ámbito de la educación superior universitaria. También trata la interrelación y consistencia entre las concepciones básicas o nuevas de acuerdo a la finalidad del campo profesional, en la etapa fundamental del diseño curricular, que servirá de soporte en la sistematización de la gestión y evaluación de la estructura curricular. Asimismo, se propicia a que exista la consistencia entre las propuestas de currículo para una formación integral o una formación tecnológica, del ejercicio profesional enmarcado en su normatividad, y de su pertinencia con las demandas de la realidad social, económica y política del país.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2005-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/406210.15381/rinvp.v8i2.4062Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 No. 2 (2005); 141-149Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 Núm. 2 (2005); 141-1491609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4062/3237Derechos de autor 2005 José L. Perea R.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/40622020-04-21T16:35:39Z
dc.title.none.fl_str_mv Systematization in an curriculum reform
Sistematización en una Reforma Curricular
title Systematization in an curriculum reform
spellingShingle Systematization in an curriculum reform
Perea R., José L.
organizational change
currículo
health
curricular system
systematization
cambio organizacional
currículo
salud
sistema curricular
sistematización
title_short Systematization in an curriculum reform
title_full Systematization in an curriculum reform
title_fullStr Systematization in an curriculum reform
title_full_unstemmed Systematization in an curriculum reform
title_sort Systematization in an curriculum reform
dc.creator.none.fl_str_mv Perea R., José L.
author Perea R., José L.
author_facet Perea R., José L.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv organizational change
currículo
health
curricular system
systematization
cambio organizacional
currículo
salud
sistema curricular
sistematización
topic organizational change
currículo
health
curricular system
systematization
cambio organizacional
currículo
salud
sistema curricular
sistematización
description The thematic one must like intention to approach the relation between currículo of theprofessional formation of the race of the Psychologist and the organizacional change, in a prospective of modernity of century XXI from the term of its first lustrum in the scope of the university superior education. Also it deals with the interrelation and consistency between new the basic conceptions or according to the purpose the professional field, in the fundamental stage of the curricular design, that will serve as support in the systematization of the management and evaluation of the curricular structure. Also, it is caused to that the consistency between the proposals of currículo for an integral formation or a technological formation, of the framed professional exercise in its normatividad, and of its pertinencia with the demands of the social reality exists, economic and political of the country.
publishDate 2005
dc.date.none.fl_str_mv 2005-12-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4062
10.15381/rinvp.v8i2.4062
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4062
identifier_str_mv 10.15381/rinvp.v8i2.4062
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4062/3237
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2005 José L. Perea R.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2005 José L. Perea R.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 No. 2 (2005); 141-149
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 Núm. 2 (2005); 141-149
1609-7475
1560-909X
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238269618749440
score 13.958958
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).