Ecological Marketing
Descripción del Articulo
Marketing specialists know that in a globalized world what defines is the added value of the product. This premise is not only of technical knowledge but it is also set on the mind of the consumers: they know that the services or the products are not enough; they want something else, they look for a...
Autores: | , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/16040 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/16040 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Strategies in ecological marketing; inverse channels to reuse containers and packaging Estrategias de marketing ecológico; canales inversos para reusar envases y embalajes |
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Ecological MarketingMarketing EcológicoFonseca Saldaña, Ricardo RolandoEstela Estela, Adán H.Strategies in ecological marketing; inverse channels to reuse containers and packagingEstrategias de marketing ecológico; canales inversos para reusar envases y embalajesMarketing specialists know that in a globalized world what defines is the added value of the product. This premise is not only of technical knowledge but it is also set on the mind of the consumers: they know that the services or the products are not enough; they want something else, they look for a differentiating factor and if they find it, they reward it. Consumers are in the search of a plus or benefit for their family and social group, responsible marketing meets these expectations and emerges as one of the aspects of RSE. To reuse containers and packaging three special characteristics are stipulated. One, industrial transportation, as for example the use of pallets. Two: in repairing, reconditioning and reutilizing products, the idea is recuperating the product and making it available for sale; the objective of recycling is the use of remnants as an alternative to raw materials, which is considered responsibility of the marketing of products, and three. The strategies of transformation of materials as for instance the conversion into energy and the compost.Muchos expertos en el marketing perciben que este mundo globalizado, lo que define es el valor agregado del producto. Señal que no solo es de juicio técnico, sino que se encuentra en la conciencia de los consumidores: estos conocen que el producto o servicio no es suficiente, ellos necesitan algo más, están buscando un factor que los diferencie, que, al encontrarlo, estos lo premian. En general los consumidores se encuentran buscando un plus o beneficio para su grupo sean estos sociales, familiares, etc., El marketing responsable obedece a las expectativas y sale como una de las aristas de la RSE (Responsabilidad Social Empresarial). Para rehusar los envases y embalajes se estipula tres características especiales: uno el transporte industrial, como es el uso de los palets. Dos en la reparación reacondicionamiento y reutilización de productos como la idea de recuperar el producto y hacerlo apto para la venta, el objetivo del reciclado es el uso de residuos como alternativa de materias primas, considerada como responsabilidad del marketing de productos; y tres las estrategias de transformación de materiales como la conversión en energía y el compost.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2019-03-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/1604010.15381/gtm.v21i42.16040Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 21 No. 42 (2018); 39-44Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 21 Núm. 42 (2018); 39-441728-29691560-908110.15381/gtm.v21i42reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/16040/13780Derechos de autor 2019 Ricardo Rolando Fonseca Saldaña, Adán H. Estela Estelahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/160402019-04-26T19:44:50Z |
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Marketing specialists know that in a globalized world what defines is the added value of the product. This premise is not only of technical knowledge but it is also set on the mind of the consumers: they know that the services or the products are not enough; they want something else, they look for a differentiating factor and if they find it, they reward it. Consumers are in the search of a plus or benefit for their family and social group, responsible marketing meets these expectations and emerges as one of the aspects of RSE. To reuse containers and packaging three special characteristics are stipulated. One, industrial transportation, as for example the use of pallets. Two: in repairing, reconditioning and reutilizing products, the idea is recuperating the product and making it available for sale; the objective of recycling is the use of remnants as an alternative to raw materials, which is considered responsibility of the marketing of products, and three. The strategies of transformation of materials as for instance the conversion into energy and the compost. |
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Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 21 No. 42 (2018); 39-44 Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 21 Núm. 42 (2018); 39-44 1728-2969 1560-9081 10.15381/gtm.v21i42 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
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