E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private company

Descripción del Articulo

One of the great challenges for private sector companies in the Covid-19 pandemic is to understand the behavior of electronic commerce, since in this way they will be able to obtain improvements in their economy, making use of advertising media to be able to expand the level of sales and customer vi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Soler Grillo, Sonia Francisca
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/21819
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/21819
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Electronic commerce
digital marketing
interaction
content dissemination
client retention
Comercio electrónico
marketing digital
interacción
difusión de contenidos
retención de clientes
id REVUNMSM_845c18e247a1438c4a73956071ae99ab
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/21819
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private companyComercio electrónico y marketing digital en tiempos de Covid-19. Análisis en una empresa privada peruanaSoler Grillo, Sonia FranciscaSoler Grillo, Sonia FranciscaElectronic commercedigital marketinginteractioncontent disseminationclient retentionComercio electrónicomarketing digitalinteraccióndifusión de contenidosretención de clientesOne of the great challenges for private sector companies in the Covid-19 pandemic is to understand the behavior of electronic commerce, since in this way they will be able to obtain improvements in their economy, making use of advertising media to be able to expand the level of sales and customer visits, rather, improve your digital marketing. This study seeks to determine if electronic commerce influences digital marketing in a private company in Peru. The approach was quantitative, applied type. The population was represented by 1200 clients and the sample by a total of 291. The data collection technique was the survey and the instrument the questionnaires. The results showed that electronic commerce and digital marketing have a regular level, due to the fact that actions related to this medium are rarely taken. It was concluded that electronic commerce influences the improvement of digital marketing, understanding that when the analyzed private company takes into account in its policies to make use of these tools, it will obtain satisfactory indicators in the acquisition of clients and therefore in the level of sales.Uno de los grandes desafíos de las empresas del sector privado en la pandemia del Covid-19, es comprender el comportamiento del comercio electrónico, ya que de esta forma podrán obtener mejoras en su economía, haciendo uso de medios publicitarios para poder ampliar el nivel de ventas y visitas de los clientes y mejorar su marketing digital. El presente estudio busca determinar si el comercio electrónico influye en el marketing digital en una empresa privada de Perú. El enfoque fue cuantitativo, de tipo aplicada. La población se vio representada por 1200 clientes y la muestra por un total de 291. La técnica de recojo de datos fue la encuesta y el instrumento los Cuestionarios. Los resultados demostraron que, el comercio electrónico y el marketing digital tienen un nivel regular, debido a que con poca frecuencia se toman acciones referentes a este medio. Se concluyó que el comercio electrónico influye en la mejora del marketing digital, comprendiendo que cuando la empresa privada analizada, tenga en cuenta en sus políticas hacer uso de estas herramientas obtendrá indicadores satisfactorios en la captación de clientes y por ende en el nivel de ventas.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2021-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/2181910.15381/gtm.v24i48.21819Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 24 No. 48 (2021); 59-66Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 24 Núm. 48 (2021); 59-661728-29691560-9081reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/21819/17410Derechos de autor 2021 Sonia Francisca Soler Grillohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/218192021-12-23T11:36:43Z
dc.title.none.fl_str_mv E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private company
Comercio electrónico y marketing digital en tiempos de Covid-19. Análisis en una empresa privada peruana
title E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private company
spellingShingle E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private company
Soler Grillo, Sonia Francisca
Electronic commerce
digital marketing
interaction
content dissemination
client retention
Comercio electrónico
marketing digital
interacción
difusión de contenidos
retención de clientes
title_short E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private company
title_full E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private company
title_fullStr E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private company
title_full_unstemmed E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private company
title_sort E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private company
dc.creator.none.fl_str_mv Soler Grillo, Sonia Francisca
Soler Grillo, Sonia Francisca
author Soler Grillo, Sonia Francisca
author_facet Soler Grillo, Sonia Francisca
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Electronic commerce
digital marketing
interaction
content dissemination
client retention
Comercio electrónico
marketing digital
interacción
difusión de contenidos
retención de clientes
topic Electronic commerce
digital marketing
interaction
content dissemination
client retention
Comercio electrónico
marketing digital
interacción
difusión de contenidos
retención de clientes
description One of the great challenges for private sector companies in the Covid-19 pandemic is to understand the behavior of electronic commerce, since in this way they will be able to obtain improvements in their economy, making use of advertising media to be able to expand the level of sales and customer visits, rather, improve your digital marketing. This study seeks to determine if electronic commerce influences digital marketing in a private company in Peru. The approach was quantitative, applied type. The population was represented by 1200 clients and the sample by a total of 291. The data collection technique was the survey and the instrument the questionnaires. The results showed that electronic commerce and digital marketing have a regular level, due to the fact that actions related to this medium are rarely taken. It was concluded that electronic commerce influences the improvement of digital marketing, understanding that when the analyzed private company takes into account in its policies to make use of these tools, it will obtain satisfactory indicators in the acquisition of clients and therefore in the level of sales.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-23
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/21819
10.15381/gtm.v24i48.21819
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/21819
identifier_str_mv 10.15381/gtm.v24i48.21819
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/21819/17410
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Sonia Francisca Soler Grillo
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Sonia Francisca Soler Grillo
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas
dc.source.none.fl_str_mv Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 24 No. 48 (2021); 59-66
Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 24 Núm. 48 (2021); 59-66
1728-2969
1560-9081
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238264723996672
score 13.720949
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).