E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private company
Descripción del Articulo
One of the great challenges for private sector companies in the Covid-19 pandemic is to understand the behavior of electronic commerce, since in this way they will be able to obtain improvements in their economy, making use of advertising media to be able to expand the level of sales and customer vi...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/21819 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/21819 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Electronic commerce digital marketing interaction content dissemination client retention Comercio electrónico marketing digital interacción difusión de contenidos retención de clientes |
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E-commerce and digital marketing in times of Covid-19. Analysis in a peruvian private companyComercio electrónico y marketing digital en tiempos de Covid-19. Análisis en una empresa privada peruanaSoler Grillo, Sonia FranciscaSoler Grillo, Sonia FranciscaElectronic commercedigital marketinginteractioncontent disseminationclient retentionComercio electrónicomarketing digitalinteraccióndifusión de contenidosretención de clientesOne of the great challenges for private sector companies in the Covid-19 pandemic is to understand the behavior of electronic commerce, since in this way they will be able to obtain improvements in their economy, making use of advertising media to be able to expand the level of sales and customer visits, rather, improve your digital marketing. This study seeks to determine if electronic commerce influences digital marketing in a private company in Peru. The approach was quantitative, applied type. The population was represented by 1200 clients and the sample by a total of 291. The data collection technique was the survey and the instrument the questionnaires. The results showed that electronic commerce and digital marketing have a regular level, due to the fact that actions related to this medium are rarely taken. It was concluded that electronic commerce influences the improvement of digital marketing, understanding that when the analyzed private company takes into account in its policies to make use of these tools, it will obtain satisfactory indicators in the acquisition of clients and therefore in the level of sales.Uno de los grandes desafíos de las empresas del sector privado en la pandemia del Covid-19, es comprender el comportamiento del comercio electrónico, ya que de esta forma podrán obtener mejoras en su economía, haciendo uso de medios publicitarios para poder ampliar el nivel de ventas y visitas de los clientes y mejorar su marketing digital. El presente estudio busca determinar si el comercio electrónico influye en el marketing digital en una empresa privada de Perú. El enfoque fue cuantitativo, de tipo aplicada. La población se vio representada por 1200 clientes y la muestra por un total de 291. La técnica de recojo de datos fue la encuesta y el instrumento los Cuestionarios. Los resultados demostraron que, el comercio electrónico y el marketing digital tienen un nivel regular, debido a que con poca frecuencia se toman acciones referentes a este medio. Se concluyó que el comercio electrónico influye en la mejora del marketing digital, comprendiendo que cuando la empresa privada analizada, tenga en cuenta en sus políticas hacer uso de estas herramientas obtendrá indicadores satisfactorios en la captación de clientes y por ende en el nivel de ventas.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2021-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/2181910.15381/gtm.v24i48.21819Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 24 No. 48 (2021); 59-66Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 24 Núm. 48 (2021); 59-661728-29691560-9081reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/21819/17410Derechos de autor 2021 Sonia Francisca Soler Grillohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/218192021-12-23T11:36:43Z |
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One of the great challenges for private sector companies in the Covid-19 pandemic is to understand the behavior of electronic commerce, since in this way they will be able to obtain improvements in their economy, making use of advertising media to be able to expand the level of sales and customer visits, rather, improve your digital marketing. This study seeks to determine if electronic commerce influences digital marketing in a private company in Peru. The approach was quantitative, applied type. The population was represented by 1200 clients and the sample by a total of 291. The data collection technique was the survey and the instrument the questionnaires. The results showed that electronic commerce and digital marketing have a regular level, due to the fact that actions related to this medium are rarely taken. It was concluded that electronic commerce influences the improvement of digital marketing, understanding that when the analyzed private company takes into account in its policies to make use of these tools, it will obtain satisfactory indicators in the acquisition of clients and therefore in the level of sales. |
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