The use of the technologies of information and comunication for the professional teachment
Descripción del Articulo
The aim of this paper is to answer the following question: For ICTs to be used in vocational education?. As a first initial step is the integration of ICT in the teaching process, the continuous training of teachers in three areas: pedagogy, management and computer literacy, integrate ICT in the Cur...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2009 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6124 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6124 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Internet multimedia Innovation communication innovación comunicación |
id |
REVUNMSM_80cb462a2c32d579c78abd0fc4029fe3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/6124 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of the technologies of information and comunication for the professional teachmentEl uso de las tic en la enseñanza profesionalMayta Huatuco, RosmeriLeón Velásquez, WilliamInternetmultimediaInnovationcommunicationInternetmultimediainnovacióncomunicaciónThe aim of this paper is to answer the following question: For ICTs to be used in vocational education?. As a first initial step is the integration of ICT in the teaching process, the continuous training of teachers in three areas: pedagogy, management and computer literacy, integrate ICT in the Curriculum and training via ICT. The study involves an analysis of access to ICTs by region in the world, Latin America and Peru, where he found that in North America the percentage of Internet users was 74.2% and that has a lower percentage of users is Africa with 6.8%, there is a large gap. Has the greatest percentage of users in Latin America is Chile with 50.4% Percentage of households with ICTs in Peru is 7.6% on the Internet, cell phone 60%, 18.9% in cable TV and 29% in fixed telephony.El objetivo de este artículo es dar respuesta a la siguiente pregunta ¿Para qué deben ser usadas las TIC en la enseñanza profesional? El primer paso es la integración de las TIC en el proceso de enseñanza, la constante capacitación de los docentes en tres áreas: pedagogía, gestión y cultura informática, integrar las TIC en el curriculum, la capacitación vía TIC y la medición del acceso de internet como el indicador más importante de las TIC. El estudio involucra un análisis del acceso a las TIC por regiones en el mundo, America Latina y en el Perú, donde se encontró que en Norteamérica el porcentaje de usuarios de Internet es de 74,2% y el que tiene menor porcentaje de usuarios es África con 6.8%, existiendo una gran brecha. El que tiene mayor porcentaje de usuarios en America Latina es Chile con 50.4%. El porcentaje de hogares con servicio de TIC en el Perú es de 7,6% en Internet, 60% en telefonía celular, 18,9% en TVcable y 29% en telefonía fija.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2009-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/612410.15381/idata.v12i2.6124Industrial Data; Vol. 12 No. 2 (2009); 061-067Industrial Data; Vol. 12 Núm. 2 (2009); 061-0671810-99931560-9146reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6124/5315Derechos de autor 2009 Rosmeri Mayta Huatuco, William León Velásquezhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/61242020-06-13T19:16:05Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of the technologies of information and comunication for the professional teachment El uso de las tic en la enseñanza profesional |
title |
The use of the technologies of information and comunication for the professional teachment |
spellingShingle |
The use of the technologies of information and comunication for the professional teachment Mayta Huatuco, Rosmeri Internet multimedia Innovation communication Internet multimedia innovación comunicación |
title_short |
The use of the technologies of information and comunication for the professional teachment |
title_full |
The use of the technologies of information and comunication for the professional teachment |
title_fullStr |
The use of the technologies of information and comunication for the professional teachment |
title_full_unstemmed |
The use of the technologies of information and comunication for the professional teachment |
title_sort |
The use of the technologies of information and comunication for the professional teachment |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Mayta Huatuco, Rosmeri León Velásquez, William |
author |
Mayta Huatuco, Rosmeri |
author_facet |
Mayta Huatuco, Rosmeri León Velásquez, William |
author_role |
author |
author2 |
León Velásquez, William |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Internet multimedia Innovation communication Internet multimedia innovación comunicación |
topic |
Internet multimedia Innovation communication Internet multimedia innovación comunicación |
description |
The aim of this paper is to answer the following question: For ICTs to be used in vocational education?. As a first initial step is the integration of ICT in the teaching process, the continuous training of teachers in three areas: pedagogy, management and computer literacy, integrate ICT in the Curriculum and training via ICT. The study involves an analysis of access to ICTs by region in the world, Latin America and Peru, where he found that in North America the percentage of Internet users was 74.2% and that has a lower percentage of users is Africa with 6.8%, there is a large gap. Has the greatest percentage of users in Latin America is Chile with 50.4% Percentage of households with ICTs in Peru is 7.6% on the Internet, cell phone 60%, 18.9% in cable TV and 29% in fixed telephony. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-12-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6124 10.15381/idata.v12i2.6124 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6124 |
identifier_str_mv |
10.15381/idata.v12i2.6124 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6124/5315 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2009 Rosmeri Mayta Huatuco, William León Velásquez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2009 Rosmeri Mayta Huatuco, William León Velásquez https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Industrial Data; Vol. 12 No. 2 (2009); 061-067 Industrial Data; Vol. 12 Núm. 2 (2009); 061-067 1810-9993 1560-9146 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238299332247552 |
score |
13.962735 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).