Language attitudes and teacher training
Descripción del Articulo
This paper relates linguistic attitudes and beliefs with the hypothesis of the implicit theories. Since this proposal would permit to explain how linguistic attitudes and beliefs are constituted in human beings, we would understand why linguistic discrimination persists. We propose that linguistic a...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/22649 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | formación docente actitudes lingüísticas conocimiento cotidiano professor education linguistic attitudes everyday knowledge |
| id |
REVUNMSM_76a7ccac9a4857d433bd0d92793610ce |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/22649 |
| network_acronym_str |
REVUNMSM |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Language attitudes and teacher trainingActitudes lingüísticas y formación docenteMamani Quispe, LuisMamani Quispe, Luisformación docenteactitudes lingüísticasconocimiento cotidianoprofessor educationlinguistic attitudeseveryday knowledgeThis paper relates linguistic attitudes and beliefs with the hypothesis of the implicit theories. Since this proposal would permit to explain how linguistic attitudes and beliefs are constituted in human beings, we would understand why linguistic discrimination persists. We propose that linguistic attitudes and beliefs are part of the implicit theories. Consequently, we suggest a set of linguistic notions that all professor might know to contribute to the eradication of linguistic discrimination. El presente trabajo relaciona las actitudes y las creencias lingüísticas con la hipótesis de las teorías implícitas. Dado que esta propuesta permitiría explicar la manera en que se conforman las creencias y las actitudes lingüísticas, se podría entender por qué persiste la discriminación lingüística. Tras proponer que las creencias y las actitudes lingüísticas son parte de las teorías implícitas, sugerimos un conjunto de nociones lingüísticas que todo docente debe conocer para coadyuvar a que se destierre la discriminación lingüística.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas2012-11-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/2264910.15381/lengsoc.v12i1.22649Lengua y Sociedad; Vol. 12 No. 1 (2012); 153-166Lengua y Sociedad; v. 12 n. 1 (2012); 153-166Lengua y Sociedad; Vol. 12 Núm. 1 (2012); 153-1662413-26591729-972110.15381/lengsoc.v12i1reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649/18050Derechos de autor 2012 Luis Mamani Quispehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/226492022-03-31T13:36:53Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Language attitudes and teacher training Actitudes lingüísticas y formación docente |
| title |
Language attitudes and teacher training |
| spellingShingle |
Language attitudes and teacher training Mamani Quispe, Luis formación docente actitudes lingüísticas conocimiento cotidiano professor education linguistic attitudes everyday knowledge |
| title_short |
Language attitudes and teacher training |
| title_full |
Language attitudes and teacher training |
| title_fullStr |
Language attitudes and teacher training |
| title_full_unstemmed |
Language attitudes and teacher training |
| title_sort |
Language attitudes and teacher training |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Mamani Quispe, Luis Mamani Quispe, Luis |
| author |
Mamani Quispe, Luis |
| author_facet |
Mamani Quispe, Luis |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
formación docente actitudes lingüísticas conocimiento cotidiano professor education linguistic attitudes everyday knowledge |
| topic |
formación docente actitudes lingüísticas conocimiento cotidiano professor education linguistic attitudes everyday knowledge |
| description |
This paper relates linguistic attitudes and beliefs with the hypothesis of the implicit theories. Since this proposal would permit to explain how linguistic attitudes and beliefs are constituted in human beings, we would understand why linguistic discrimination persists. We propose that linguistic attitudes and beliefs are part of the implicit theories. Consequently, we suggest a set of linguistic notions that all professor might know to contribute to the eradication of linguistic discrimination. |
| publishDate |
2012 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2012-11-18 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649 10.15381/lengsoc.v12i1.22649 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649 |
| identifier_str_mv |
10.15381/lengsoc.v12i1.22649 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649/18050 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2012 Luis Mamani Quispe https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2012 Luis Mamani Quispe https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Lengua y Sociedad; Vol. 12 No. 1 (2012); 153-166 Lengua y Sociedad; v. 12 n. 1 (2012); 153-166 Lengua y Sociedad; Vol. 12 Núm. 1 (2012); 153-166 2413-2659 1729-9721 10.15381/lengsoc.v12i1 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1795238322357927936 |
| score |
13.987529 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).