Language attitudes and teacher training

Descripción del Articulo

This paper relates linguistic attitudes and beliefs with the hypothesis of the implicit theories. Since this proposal would permit to explain how linguistic attitudes and beliefs are constituted in human beings, we would understand why linguistic discrimination persists. We propose that linguistic a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mamani Quispe, Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/22649
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:formación docente
actitudes lingüísticas
conocimiento cotidiano
professor education
linguistic attitudes
everyday knowledge
id REVUNMSM_76a7ccac9a4857d433bd0d92793610ce
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/22649
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling Language attitudes and teacher trainingActitudes lingüísticas y formación docenteMamani Quispe, LuisMamani Quispe, Luisformación docenteactitudes lingüísticasconocimiento cotidianoprofessor educationlinguistic attitudeseveryday knowledgeThis paper relates linguistic attitudes and beliefs with the hypothesis of the implicit theories. Since this proposal would permit to explain how linguistic attitudes and beliefs are constituted in human beings, we would understand why linguistic discrimination persists. We propose that linguistic attitudes and beliefs are part of the implicit theories. Consequently, we suggest a set of linguistic notions that all professor might know to contribute to the eradication of linguistic discrimination.  El presente trabajo relaciona las actitudes y las creencias lingüísticas con la hipótesis de las teorías implícitas. Dado que esta propuesta permitiría explicar la manera en que se conforman las creencias y las actitudes lingüísticas, se podría entender por qué persiste la discriminación lingüística. Tras proponer que las creencias y las actitudes lingüísticas son parte de las teorías implícitas, sugerimos un conjunto de nociones lingüísticas que todo docente debe conocer para coadyuvar a que se destierre la discriminación lingüística.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas2012-11-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/2264910.15381/lengsoc.v12i1.22649Lengua y Sociedad; Vol. 12 No. 1 (2012); 153-166Lengua y Sociedad; v. 12 n. 1 (2012); 153-166Lengua y Sociedad; Vol. 12 Núm. 1 (2012); 153-1662413-26591729-972110.15381/lengsoc.v12i1reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649/18050Derechos de autor 2012 Luis Mamani Quispehttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/226492022-03-31T13:36:53Z
dc.title.none.fl_str_mv Language attitudes and teacher training
Actitudes lingüísticas y formación docente
title Language attitudes and teacher training
spellingShingle Language attitudes and teacher training
Mamani Quispe, Luis
formación docente
actitudes lingüísticas
conocimiento cotidiano
professor education
linguistic attitudes
everyday knowledge
title_short Language attitudes and teacher training
title_full Language attitudes and teacher training
title_fullStr Language attitudes and teacher training
title_full_unstemmed Language attitudes and teacher training
title_sort Language attitudes and teacher training
dc.creator.none.fl_str_mv Mamani Quispe, Luis
Mamani Quispe, Luis
author Mamani Quispe, Luis
author_facet Mamani Quispe, Luis
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv formación docente
actitudes lingüísticas
conocimiento cotidiano
professor education
linguistic attitudes
everyday knowledge
topic formación docente
actitudes lingüísticas
conocimiento cotidiano
professor education
linguistic attitudes
everyday knowledge
description This paper relates linguistic attitudes and beliefs with the hypothesis of the implicit theories. Since this proposal would permit to explain how linguistic attitudes and beliefs are constituted in human beings, we would understand why linguistic discrimination persists. We propose that linguistic attitudes and beliefs are part of the implicit theories. Consequently, we suggest a set of linguistic notions that all professor might know to contribute to the eradication of linguistic discrimination.  
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-11-18
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649
10.15381/lengsoc.v12i1.22649
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649
identifier_str_mv 10.15381/lengsoc.v12i1.22649
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649/18050
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2012 Luis Mamani Quispe
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2012 Luis Mamani Quispe
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Letras y Ciencias Humanas
dc.source.none.fl_str_mv Lengua y Sociedad; Vol. 12 No. 1 (2012); 153-166
Lengua y Sociedad; v. 12 n. 1 (2012); 153-166
Lengua y Sociedad; Vol. 12 Núm. 1 (2012); 153-166
2413-2659
1729-9721
10.15381/lengsoc.v12i1
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238322357927936
score 13.987529
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).