Language attitudes and teacher training

Descripción del Articulo

This paper relates linguistic attitudes and beliefs with the hypothesis of the implicit theories. Since this proposal would permit to explain how linguistic attitudes and beliefs are constituted in human beings, we would understand why linguistic discrimination persists. We propose that linguistic a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mamani Quispe, Luis
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/22649
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/lenguaysociedad/article/view/22649
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:formación docente
actitudes lingüísticas
conocimiento cotidiano
professor education
linguistic attitudes
everyday knowledge
Descripción
Sumario:This paper relates linguistic attitudes and beliefs with the hypothesis of the implicit theories. Since this proposal would permit to explain how linguistic attitudes and beliefs are constituted in human beings, we would understand why linguistic discrimination persists. We propose that linguistic attitudes and beliefs are part of the implicit theories. Consequently, we suggest a set of linguistic notions that all professor might know to contribute to the eradication of linguistic discrimination.  
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).