IMPORTANCE OF CORPORATE CULTURE
Descripción del Articulo
The corporate culture has two addresses, one pointing outward to the social, community and indirectly also the whole country by the company contribution to employment and national development. Corporate culture also comprises an important and primary environmental care and all that joint described a...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2011 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6492 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/6492 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Organización Cultura Valores Intangibles. |
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IMPORTANCE OF CORPORATE CULTUREIMPORTANCIA DE LA CULTURA EMPRESARIALBortesi Longhi, LuisOrganizaciónCulturaValoresIntangibles.The corporate culture has two addresses, one pointing outward to the social, community and indirectly also the whole country by the company contribution to employment and national development. Corporate culture also comprises an important and primary environmental care and all that joint described above reflects the general title of “Social Responsibility”. The other direction is toward the inside of the organization and in this sense refers to maintaining harmony and solidarity as company values that are a powerful Intangible Assets. It is remarkable that have become increasingly important intangible assets in the past were limited to trademarks and patents but now have spread to other values fundamental importance subtle to the point that sometimes constitute the largest item of heritage business. In this article we will particularly discuss in detail the factors considered remarkable in terms of corporate culture within the organization.La cultura empresarial tiene dos direcciones, una hacia el exterior que apunta al entorno social, a la comunidad e indirectamente también al país entero por la contribución de la empresa al empleo y al desarrollo nacional. Asimismo la cultura empresarial comprende de manera importante y prioritaria el cuidado del ambiente y todo ese conjunto que se acaba de describir obedece al título general de “Responsabilidad Social”. La otra dirección se orienta hacia el interior de la organización y en ese sentido se refiere a mantener la armonía y la solidaridad como valores empresariales que constituyen un poderoso Activo Intangible. Es notable la importancia que han cobrado progresivamente los activos intangibles que en el pasado se circunscribían a las marcas y patentes pero que en la actualidad se han extendido a otros valores sutiles de trascendencia fundamental a tal punto que a veces constituyen el rubro más importante del patrimonio empresarial. En el presente artículo nos ocuparemos particularmente de analizar de manera pormenorizada los factores que se consideran remarcables en materia de cultura empresarial al interior de la organización.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Contables2011-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/649210.15381/quipu.v19i36.6492Quipukamayoc; Vol. 19 Núm. 36 (2011); 113-123Quipukamayoc; Vol. 19 No. 36 (2011); 113-1231609-81961560-9103reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/6492/5709Derechos de autor 2011 Luis Bortesi Longhihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/64922020-05-29T16:14:04Z |
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