Ceremonies and medieval theater in contemporary Peru
Descripción del Articulo
The last remnants of the medieval religious drama of Western Europe, as the history of Charlemagne and the Twelve Peers of France, and the War of Spanish Reconquista, were introduced during the domination by the Spaniards to Peru as a means to attain spiritual conquest natural and introduce and teac...
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/10991 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/10991 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ceremony Theater Dance Moros Christians Charlemagne. Ceremonia teatro danza moros cristianos Carlomagno. |
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Ceremonies and medieval theater in contemporary PeruCeremonias y teatro medieval en el Perú contemporáneo1Cajavilca Navarro, LuisCeremonyTheaterDanceMorosChristiansCharlemagne.CeremoniateatrodanzamoroscristianosCarlomagno.The last remnants of the medieval religious drama of Western Europe, as the history of Charlemagne and the Twelve Peers of France, and the War of Spanish Reconquista, were introduced during the domination by the Spaniards to Peru as a means to attain spiritual conquest natural and introduce and teach the Catholic religion. In the seventeenth and eighteenth centuries , the Danza de Moros y Cristianos (as it is called in Peru) becomes a popular dance that will be present in all American civic and religious official festivities will multiply the holidays throughout Spanish America , often only by indigenous natives. From the second half of the seventeenth century artistic representations begin to be exclusively in the hands of Indians and mestizos, emerging new meanings and folk art. Then appear rich mestizo artistic expressions such as cuzqueña painting or dance Moors or Christians.Las últimas reminiscencias del teatro religioso medieval de Europa Occidental, como la historia de Carlomagno o los Doce Pares de Francia, así como la guerra de reconquista hispánica, fueron introducidas durante la dominación por los españoles al Perú como un medio para alcanzar la conquista espiritual de los naturales e iniciarlos y enseñarles la religión católica. En los siglos xvii y xviii, la Danza de Moros y Cristianos (como también se llama en el Perú) se convierte en una danza muy popular que va a estar presente en todas las festividades oficiales cívicas y religiosas americanas, se van a multiplicar las fiestas por toda América española, muchas veces a cargo solamente de los nativos indígenas. A partir de la segunda mitad del siglo xvii, las representaciones artísticas empiezan a estar exclusivamente en manos de indios y mestizos, resignificándose y surgiendo el arte popular. Aparecen entonces expresiones artísticas mestizas muy ricas, como la pintura cusqueña o la danza de moros o cristianos.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Sociales2014-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/1099110.15381/is.v18i33.10991Investigaciones Sociales; Vol. 18 No. 33 (2014); 155-166Investigaciones Sociales; Vol. 18 Núm. 33 (2014); 155-1661818-47581560-9073reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/sociales/article/view/10991/9888Derechos de autor 2014 Luis Cajavilca Navarrohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/109912020-05-18T17:52:48Z |
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