Brain thinking styles related to the consumer behaviour in university students

Descripción del Articulo

This article has as main objective to establish the existent correlation between the Brain Thinking Styles and Consumer Behaviour in a probabilistic sample of 318 students from the economics faculty of a public university in Lima, Peru. Two instruments, with consistent levels of validity and reliabi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Torres Lajo, Manuel Pedro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/17457
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/17457
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Brain Thinking Styles
Consumer Behaviour
Behavioural Economics
Neuroeconomics
Purchase Decision
Estilos Cerebrales de Pensamiento
Comportamiento del Consumidor
Economía del Comportamiento
Neuroeconomía
Decisión de Compra
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spelling Brain thinking styles related to the consumer behaviour in university studentsEstilos cerebrales de pensamiento vinculados al comportamiento del consumidor en estudiantes universitariosTorres Lajo, Manuel PedroBrain Thinking StylesConsumer BehaviourBehavioural EconomicsNeuroeconomicsPurchase DecisionEstilos Cerebrales de PensamientoComportamiento del ConsumidorEconomía del ComportamientoNeuroeconomíaDecisión de CompraThis article has as main objective to establish the existent correlation between the Brain Thinking Styles and Consumer Behaviour in a probabilistic sample of 318 students from the economics faculty of a public university in Lima, Peru. Two instruments, with consistent levels of validity and reliability, were applied to these students: the Inventory of Brain Thinking Styles of Carlos Alberto Jiménez, and the Consumer Style Inventory of Sproles and Kendall, which the author of this article adapted for research purposes. The results show the influence that the Brain Thinking Styles have on the Consumer Behaviour in the studied sample. This is reflected in both the behaviour of the more emotional consumer and the more rational consumer. In both factors, it is possible to appreciate the effects that emotions have on consumer behaviour, because, even in rationality, the emotional areas of the brain have an influence. JEL: D91, D87, D12, M31.El presente artículo tiene como objetivo establecer la correlación existente entre los Estilos Cerebrales de Pensamiento y el Comportamiento del Consumidor en una muestra de tipo probabilístico compuesta por 318 estudiantes de la facultad de economía de una universidad pública de la ciudad de Lima, Perú. A estos alumnos se les aplicaron dos instrumentos con niveles consistentes de validez y confiabilidad: el Inventario de Estilos Cerebrales de Pensamiento de Carlos Alberto Jiménez y el Inventario de Comportamiento del Consumidor de Sproles y Kendall, el cual fue adaptado por el autor de este artículo para efectos de la investigación. Los resultados obtenidos revelan la influencia que tienen los Estilos Cerebrales de Pensamiento sobre el Comportamiento del Consumidor en la muestra estudiada, lo cual se refleja tanto en el Consumidor más emocional como en el consumidor más racional. En ambos factores, se aprecian los efectos de la emoción en el comportamiento del consumidor, porque aún en la racionalidad, los sectores emocionales del cerebro influyen en el comportamiento del consumidor. JEL: D91, D87, D12, M31.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Económicas2020-02-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/1745710.15381/pc.v24i2.17457Pensamiento Crítico; Vol. 24 No. 2 (2019); 157-182Pensamiento Crítico; Vol. 24 Núm. 2 (2019); 157-1822617-21431728-502Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/17457/14697Derechos de autor 2020 Manuel Pedro Torres Lajohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/174572020-02-17T15:11:32Z
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description This article has as main objective to establish the existent correlation between the Brain Thinking Styles and Consumer Behaviour in a probabilistic sample of 318 students from the economics faculty of a public university in Lima, Peru. Two instruments, with consistent levels of validity and reliability, were applied to these students: the Inventory of Brain Thinking Styles of Carlos Alberto Jiménez, and the Consumer Style Inventory of Sproles and Kendall, which the author of this article adapted for research purposes. The results show the influence that the Brain Thinking Styles have on the Consumer Behaviour in the studied sample. This is reflected in both the behaviour of the more emotional consumer and the more rational consumer. In both factors, it is possible to appreciate the effects that emotions have on consumer behaviour, because, even in rationality, the emotional areas of the brain have an influence. JEL: D91, D87, D12, M31.
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