Consonance - dissonance between ratings of teachers and their application as perceived by students
Descripción del Articulo
When comparing the valuations from a sample that San Marcos' professors formulate about the university's substantial aspects with the students' perception of its application in educational practice, a high consonance degree is verified around the values related with democracy ( the re...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2003 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5162 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/5162 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | comparación valoraciones teóricas docentes percepción aplicación estudiantes comparison valuations theoretical educational perception application students |
| Sumario: | When comparing the valuations from a sample that San Marcos' professors formulate about the university's substantial aspects with the students' perception of its application in educational practice, a high consonance degree is verified around the values related with democracy ( the respect to the human person, the cultivate of dialogue, the search of the truth in the scientific and humanistic investigation ) and an appreciable dissonance regarding the political and social values of social, pedagogic and ethical moral, of social, pedagogic and the ethical-moral projection. There are no variations according the careers that the students selected. The dissonance degree in the first years of studies is increasing in the last years, with some variations according to the values fields and careers. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).