ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY

Descripción del Articulo

The assessment and analysis of the technical support service's quality of the Engineering Department of the University of Antioquia(Colombia) is show in this article. The aforementioned methodology integrates elements of: qualitative research, multivariable statistics, quality, probability theo...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Pérez Rave, Jorge, Parra Mesa, Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2007
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6352
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6352
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:service quality
service reliability
multivariate analysis
quality dimensions
customer satisfaction
technical support service.
calidad del servicio
confiabilidad de servicios
análisis multivariado
dimensiones de calidad
satisfacción del cliente
servicio de soporte técnico.
id REVUNMSM_43f0582222b1e426e5c2d35afd87e029
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/6352
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITYEvaluación y análisis de la calidad de un servicio de apoyo desde la perspectiva del usuario: Primer paso hacia la confiablidadPérez Rave, JorgeParra Mesa, Carlosservice qualityservice reliabilitymultivariate analysisquality dimensionscustomer satisfactiontechnical support service.calidad del servicioconfiabilidad de serviciosanálisis multivariadodimensiones de calidadsatisfacción del clienteservicio de soporte técnico.The assessment and analysis of the technical support service's quality of the Engineering Department of the University of Antioquia(Colombia) is show in this article. The aforementioned methodology integrates elements of: qualitative research, multivariable statistics, quality, probability theory and system reliability. In the present article is discussed that, quality analysis should be seen as the first step for reliability analysis, which is more effective for firms because it allows them to know the behavior of quality throughout time, the flaws in their service, their improvement activities must be oriented.Este artículo exhibe la evaluación y el análisis de la calidad del servicio de soporte técnico de la Facultad de Ingeniería de la Universidad de Antioquia(Colombia). La metodología integra elementos de: investigación cualitativa, estadística multivariable, calidad, teoría de probabilidad y confiabilidad de sistemas. En el presente artículo se discute que, el análisis de la calidad debe verse como un primer paso hacia el análisis de la confiabilidad, el cual constituye una práctica aún mas efectiva para las organizaciones, por permitir conocer el comportamiento que caracteriza a la calidad a lo largo del tiempo, las fallas del servicio, la severidad de las mismas, e identificar con mayor certeza hacia donde deben orientarse los esfuerzos de mejoramiento.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2007-07-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/635210.15381/idata.v10i1.6352Industrial Data; Vol. 10 No. 1 (2007); 070-079Industrial Data; Vol. 10 Núm. 1 (2007); 070-0791810-99931560-9146reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6352/5566Derechos de autor 2007 Jorge Pérez Rave, Carlos Parra Mesahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/63522020-06-13T16:57:29Z
dc.title.none.fl_str_mv ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY
Evaluación y análisis de la calidad de un servicio de apoyo desde la perspectiva del usuario: Primer paso hacia la confiablidad
title ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY
spellingShingle ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY
Pérez Rave, Jorge
service quality
service reliability
multivariate analysis
quality dimensions
customer satisfaction
technical support service.
calidad del servicio
confiabilidad de servicios
análisis multivariado
dimensiones de calidad
satisfacción del cliente
servicio de soporte técnico.
title_short ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY
title_full ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY
title_fullStr ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY
title_full_unstemmed ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY
title_sort ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY
dc.creator.none.fl_str_mv Pérez Rave, Jorge
Parra Mesa, Carlos
author Pérez Rave, Jorge
author_facet Pérez Rave, Jorge
Parra Mesa, Carlos
author_role author
author2 Parra Mesa, Carlos
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv service quality
service reliability
multivariate analysis
quality dimensions
customer satisfaction
technical support service.
calidad del servicio
confiabilidad de servicios
análisis multivariado
dimensiones de calidad
satisfacción del cliente
servicio de soporte técnico.
topic service quality
service reliability
multivariate analysis
quality dimensions
customer satisfaction
technical support service.
calidad del servicio
confiabilidad de servicios
análisis multivariado
dimensiones de calidad
satisfacción del cliente
servicio de soporte técnico.
description The assessment and analysis of the technical support service's quality of the Engineering Department of the University of Antioquia(Colombia) is show in this article. The aforementioned methodology integrates elements of: qualitative research, multivariable statistics, quality, probability theory and system reliability. In the present article is discussed that, quality analysis should be seen as the first step for reliability analysis, which is more effective for firms because it allows them to know the behavior of quality throughout time, the flaws in their service, their improvement activities must be oriented.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-07-16
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6352
10.15381/idata.v10i1.6352
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6352
identifier_str_mv 10.15381/idata.v10i1.6352
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6352/5566
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2007 Jorge Pérez Rave, Carlos Parra Mesa
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2007 Jorge Pérez Rave, Carlos Parra Mesa
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Industrial Data; Vol. 10 No. 1 (2007); 070-079
Industrial Data; Vol. 10 Núm. 1 (2007); 070-079
1810-9993
1560-9146
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238300136505344
score 13.754616
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).