ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY
Descripción del Articulo
The assessment and analysis of the technical support service's quality of the Engineering Department of the University of Antioquia(Colombia) is show in this article. The aforementioned methodology integrates elements of: qualitative research, multivariable statistics, quality, probability theo...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2007 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6352 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6352 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | service quality service reliability multivariate analysis quality dimensions customer satisfaction technical support service. calidad del servicio confiabilidad de servicios análisis multivariado dimensiones de calidad satisfacción del cliente servicio de soporte técnico. |
id |
REVUNMSM_43f0582222b1e426e5c2d35afd87e029 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/6352 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITYEvaluación y análisis de la calidad de un servicio de apoyo desde la perspectiva del usuario: Primer paso hacia la confiablidadPérez Rave, JorgeParra Mesa, Carlosservice qualityservice reliabilitymultivariate analysisquality dimensionscustomer satisfactiontechnical support service.calidad del servicioconfiabilidad de serviciosanálisis multivariadodimensiones de calidadsatisfacción del clienteservicio de soporte técnico.The assessment and analysis of the technical support service's quality of the Engineering Department of the University of Antioquia(Colombia) is show in this article. The aforementioned methodology integrates elements of: qualitative research, multivariable statistics, quality, probability theory and system reliability. In the present article is discussed that, quality analysis should be seen as the first step for reliability analysis, which is more effective for firms because it allows them to know the behavior of quality throughout time, the flaws in their service, their improvement activities must be oriented.Este artículo exhibe la evaluación y el análisis de la calidad del servicio de soporte técnico de la Facultad de Ingeniería de la Universidad de Antioquia(Colombia). La metodología integra elementos de: investigación cualitativa, estadística multivariable, calidad, teoría de probabilidad y confiabilidad de sistemas. En el presente artículo se discute que, el análisis de la calidad debe verse como un primer paso hacia el análisis de la confiabilidad, el cual constituye una práctica aún mas efectiva para las organizaciones, por permitir conocer el comportamiento que caracteriza a la calidad a lo largo del tiempo, las fallas del servicio, la severidad de las mismas, e identificar con mayor certeza hacia donde deben orientarse los esfuerzos de mejoramiento.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2007-07-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/635210.15381/idata.v10i1.6352Industrial Data; Vol. 10 No. 1 (2007); 070-079Industrial Data; Vol. 10 Núm. 1 (2007); 070-0791810-99931560-9146reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6352/5566Derechos de autor 2007 Jorge Pérez Rave, Carlos Parra Mesahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/63522020-06-13T16:57:29Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY Evaluación y análisis de la calidad de un servicio de apoyo desde la perspectiva del usuario: Primer paso hacia la confiablidad |
title |
ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY |
spellingShingle |
ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY Pérez Rave, Jorge service quality service reliability multivariate analysis quality dimensions customer satisfaction technical support service. calidad del servicio confiabilidad de servicios análisis multivariado dimensiones de calidad satisfacción del cliente servicio de soporte técnico. |
title_short |
ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY |
title_full |
ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY |
title_fullStr |
ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY |
title_full_unstemmed |
ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY |
title_sort |
ASSESSMENT AND ANALYSIS OF THE QALITY OF A SUPPORT SERVICE DONE FROM USERS' STANDPOINT: FIRST STEP FOR REALIABILITY |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Pérez Rave, Jorge Parra Mesa, Carlos |
author |
Pérez Rave, Jorge |
author_facet |
Pérez Rave, Jorge Parra Mesa, Carlos |
author_role |
author |
author2 |
Parra Mesa, Carlos |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
service quality service reliability multivariate analysis quality dimensions customer satisfaction technical support service. calidad del servicio confiabilidad de servicios análisis multivariado dimensiones de calidad satisfacción del cliente servicio de soporte técnico. |
topic |
service quality service reliability multivariate analysis quality dimensions customer satisfaction technical support service. calidad del servicio confiabilidad de servicios análisis multivariado dimensiones de calidad satisfacción del cliente servicio de soporte técnico. |
description |
The assessment and analysis of the technical support service's quality of the Engineering Department of the University of Antioquia(Colombia) is show in this article. The aforementioned methodology integrates elements of: qualitative research, multivariable statistics, quality, probability theory and system reliability. In the present article is discussed that, quality analysis should be seen as the first step for reliability analysis, which is more effective for firms because it allows them to know the behavior of quality throughout time, the flaws in their service, their improvement activities must be oriented. |
publishDate |
2007 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2007-07-16 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6352 10.15381/idata.v10i1.6352 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6352 |
identifier_str_mv |
10.15381/idata.v10i1.6352 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6352/5566 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2007 Jorge Pérez Rave, Carlos Parra Mesa https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2007 Jorge Pérez Rave, Carlos Parra Mesa https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
dc.source.none.fl_str_mv |
Industrial Data; Vol. 10 No. 1 (2007); 070-079 Industrial Data; Vol. 10 Núm. 1 (2007); 070-079 1810-9993 1560-9146 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238300136505344 |
score |
13.754616 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).