The teaching of humanistic learning in high school

Descripción del Articulo

This work was made with the only objective of being able to explore; the humanistic teaching in the secondary education; considering that the affective area constitutes one of the pillars of the integral education inside the outline taxonomic of Bloom. The results point out that lack of this teachin...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Morocho Seminario, Juan José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2000
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/4997
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4997
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:humanistic teaching
education
enseñanza humanística
educación
aprendizaje
id REVUNMSM_3827cbe417aa7e2af7618c6bae6a89c4
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/4997
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling The teaching of humanistic learning in high schoolLa enseñanza del aprendizaje humanístico en la educación secundariaMorocho Seminario, Juan Joséhumanistic teachingeducationenseñanza humanísticaeducaciónaprendizajeThis work was made with the only objective of being able to explore; the humanistic teaching in the secondary education; considering that the affective area constitutes one of the pillars of the integral education inside the outline taxonomic of Bloom. The results point out that lack of this teaching exists in the secondary education.Este trabajo se hizo con el único objetivo de poder explorar, la enseñanza humanística en la educación secundaria, considerando que el área afectiva constituye uno de los pilares de la educación integral dentro del esquema taxonómico de Bloom. Los resultados señalan que existe carencia de esta enseñanza en la educación secundaria.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2000-12-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/499710.15381/rinvp.v3i2.4997Revista de Investigación en Psicología; Vol. 3 No. 2 (2000); 97-104Revista de Investigación en Psicología; Vol. 3 Núm. 2 (2000); 97-1041609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4997/4772Derechos de autor 2000 Juan José Morocho Seminariohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/49972020-04-21T11:21:00Z
dc.title.none.fl_str_mv The teaching of humanistic learning in high school
La enseñanza del aprendizaje humanístico en la educación secundaria
title The teaching of humanistic learning in high school
spellingShingle The teaching of humanistic learning in high school
Morocho Seminario, Juan José
humanistic teaching
education
enseñanza humanística
educación
aprendizaje
title_short The teaching of humanistic learning in high school
title_full The teaching of humanistic learning in high school
title_fullStr The teaching of humanistic learning in high school
title_full_unstemmed The teaching of humanistic learning in high school
title_sort The teaching of humanistic learning in high school
dc.creator.none.fl_str_mv Morocho Seminario, Juan José
author Morocho Seminario, Juan José
author_facet Morocho Seminario, Juan José
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv humanistic teaching
education
enseñanza humanística
educación
aprendizaje
topic humanistic teaching
education
enseñanza humanística
educación
aprendizaje
description This work was made with the only objective of being able to explore; the humanistic teaching in the secondary education; considering that the affective area constitutes one of the pillars of the integral education inside the outline taxonomic of Bloom. The results point out that lack of this teaching exists in the secondary education.
publishDate 2000
dc.date.none.fl_str_mv 2000-12-29
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4997
10.15381/rinvp.v3i2.4997
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4997
identifier_str_mv 10.15381/rinvp.v3i2.4997
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4997/4772
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2000 Juan José Morocho Seminario
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2000 Juan José Morocho Seminario
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Investigación en Psicología; Vol. 3 No. 2 (2000); 97-104
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 3 Núm. 2 (2000); 97-104
1609-7475
1560-909X
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238270310809600
score 13.932913
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).