New university careers for the xxi century
Descripción del Articulo
University professions as we know them today (2014) should be desapearing around 2025. Emerging Asia is building new powerhouses of knowledge. China, South Korea, Japan and Taiwan have educated more than five million scientists and Engineers in the USA in the last 25 years (1990-2014). University Sy...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/11108 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/11108 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | University university professions higher education Universidad profesiones universitarias educación superior |
id |
REVUNMSM_30310bce4ab42904030c64a7c2a22eeb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/11108 |
network_acronym_str |
REVUNMSM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository_id_str |
|
spelling |
New university careers for the xxi centuryNuevas profesiones universitarias Siglo XXIGiudice Baca, VíctorHaquehua Rimachi, OrlandoUniversityuniversity professionshigher educationUniversidadprofesiones universitariaseducación superiorUniversity professions as we know them today (2014) should be desapearing around 2025. Emerging Asia is building new powerhouses of knowledge. China, South Korea, Japan and Taiwan have educated more than five million scientists and Engineers in the USA in the last 25 years (1990-2014). University Systems of Industrialized and Emerging Asia Nations will occupy the first place around 2030, the USA system shall be in second place and Europe in third position. Which are the new professions for the next 25 years? (2040) the present research has found 27 new professional fields for the future.Las profesiones universitarias que conocemos hoy (2014) estarán desapareciendo hacia el año 2035. Es muy probable que en Asia emergente se localicen las universidades del futuro. China, Corea del Sur y Japón han educado más de 5 millones de científicos e ingenieros en Estados Unidos en los pasados 25 años (1990-2014). Los sistemas universitarios de Asia emergente ocuparían el primer lugar hacia el año 2030, Estados Unidos el segundo y el sistema universitario europeo quedará en tercer lugar. ¿Cuáles son las profesiones universitarias del futuro (2030-2040)? La presente investigación expone 27 nuevas profesiones del futuro.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Económicas2014-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/1110810.15381/pc.v19i2.11108Pensamiento Crítico; Vol. 19 No. 2 (2014); 137-149Pensamiento Crítico; Vol. 19 Núm. 2 (2014); 137-1492617-21431728-502Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/11108/9985Derechos de autor 2014 Víctor Giudice Baca, Orlando Haquehua Rimachihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/111082020-04-21T22:10:58Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
New university careers for the xxi century Nuevas profesiones universitarias Siglo XXI |
title |
New university careers for the xxi century |
spellingShingle |
New university careers for the xxi century Giudice Baca, Víctor University university professions higher education Universidad profesiones universitarias educación superior |
title_short |
New university careers for the xxi century |
title_full |
New university careers for the xxi century |
title_fullStr |
New university careers for the xxi century |
title_full_unstemmed |
New university careers for the xxi century |
title_sort |
New university careers for the xxi century |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Giudice Baca, Víctor Haquehua Rimachi, Orlando |
author |
Giudice Baca, Víctor |
author_facet |
Giudice Baca, Víctor Haquehua Rimachi, Orlando |
author_role |
author |
author2 |
Haquehua Rimachi, Orlando |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
University university professions higher education Universidad profesiones universitarias educación superior |
topic |
University university professions higher education Universidad profesiones universitarias educación superior |
description |
University professions as we know them today (2014) should be desapearing around 2025. Emerging Asia is building new powerhouses of knowledge. China, South Korea, Japan and Taiwan have educated more than five million scientists and Engineers in the USA in the last 25 years (1990-2014). University Systems of Industrialized and Emerging Asia Nations will occupy the first place around 2030, the USA system shall be in second place and Europe in third position. Which are the new professions for the next 25 years? (2040) the present research has found 27 new professional fields for the future. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo revisado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/11108 10.15381/pc.v19i2.11108 |
url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/11108 |
identifier_str_mv |
10.15381/pc.v19i2.11108 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/11108/9985 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2014 Víctor Giudice Baca, Orlando Haquehua Rimachi https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2014 Víctor Giudice Baca, Orlando Haquehua Rimachi https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Económicas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Económicas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensamiento Crítico; Vol. 19 No. 2 (2014); 137-149 Pensamiento Crítico; Vol. 19 Núm. 2 (2014); 137-149 2617-2143 1728-502X reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
instacron_str |
UNMSM |
institution |
UNMSM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1795238267167178752 |
score |
13.959364 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).