New university careers for the xxi century
Descripción del Articulo
University professions as we know them today (2014) should be desapearing around 2025. Emerging Asia is building new powerhouses of knowledge. China, South Korea, Japan and Taiwan have educated more than five million scientists and Engineers in the USA in the last 25 years (1990-2014). University Sy...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/11108 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/11108 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | University university professions higher education Universidad profesiones universitarias educación superior |
Sumario: | University professions as we know them today (2014) should be desapearing around 2025. Emerging Asia is building new powerhouses of knowledge. China, South Korea, Japan and Taiwan have educated more than five million scientists and Engineers in the USA in the last 25 years (1990-2014). University Systems of Industrialized and Emerging Asia Nations will occupy the first place around 2030, the USA system shall be in second place and Europe in third position. Which are the new professions for the next 25 years? (2040) the present research has found 27 new professional fields for the future. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).