New university careers for the xxi century

Descripción del Articulo

University professions as we know them today (2014) should be desapearing around 2025. Emerging Asia is building new powerhouses of knowledge. China, South Korea, Japan and Taiwan have educated more than five million scientists and Engineers in the USA in the last 25 years (1990-2014). University Sy...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Giudice Baca, Víctor, Haquehua Rimachi, Orlando
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/11108
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/11108
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:University
university professions
higher education
Universidad
profesiones universitarias
educación superior
Descripción
Sumario:University professions as we know them today (2014) should be desapearing around 2025. Emerging Asia is building new powerhouses of knowledge. China, South Korea, Japan and Taiwan have educated more than five million scientists and Engineers in the USA in the last 25 years (1990-2014). University Systems of Industrialized and Emerging Asia Nations will occupy the first place around 2030, the USA system shall be in second place and Europe in third position. Which are the new professions for the next 25 years? (2040) the present research has found 27 new professional fields for the future.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).