Analysis of teachers Burnout syndrome in the Faculty of Engineering of the National University of Chimborazo and its Impact on Job Perfermance
Descripción del Articulo
The analysis of burnout in the teaching of engineering and its impact on job performance seeks to establish the cause why the lack of data on human behavior and academic training context occurs. The procedure used is that of operational variables in the case of burnout: emotional exhaustion, deperso...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/12538 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/12538 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Burnout Syndrome Job Performance test Maslach Teachers of Engineering síndrome de Burnout desempeño laboral test de Maslach docentes de ingeniería |
| Sumario: | The analysis of burnout in the teaching of engineering and its impact on job performance seeks to establish the cause why the lack of data on human behavior and academic training context occurs. The procedure used is that of operational variables in the case of burnout: emotional exhaustion, depersonalization, personal accomplishment and Workplace Performance: Personal, Family and Organizational through survey validated by experts and you set up a Burnout with test Maslach for burnout results rate: low, medium, high with ANOVAS and t multivariate for hypothesis testing to be the most affected dimension of personal and family size. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).