A model for a sensory study of soft drinks in the domestic market
Descripción del Articulo
A model to measure objectively the probability preferably having the public for a soft drink, the variable to be measured is sensory, ie is a subjective variable, in our case the flavor is presented in preente thesis, for Kola Real, Coca Cola and Pepsi Cola: organoleptic study, three sodas were sele...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 1999 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6517 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6517 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | study sensory soft drinks domestic market estudio organoléptico bebidas gaseosas mercado nacional |
| id |
REVUNMSM_2bfbf35f59117d3d16b84dd92006b252 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/6517 |
| network_acronym_str |
REVUNMSM |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository_id_str |
|
| spelling |
A model for a sensory study of soft drinks in the domestic marketUn modelo para realizar un estudio organoléptico de las bebidas gaseosas en el mercado nacionalAmaro Baldeón, Robertostudysensorysoft drinksdomestic marketestudioorganolépticobebidas gaseosasmercado nacional A model to measure objectively the probability preferably having the public for a soft drink, the variable to be measured is sensory, ie is a subjective variable, in our case the flavor is presented in preente thesis, for Kola Real, Coca Cola and Pepsi Cola: organoleptic study, three sodas were selected. The advantage of the model presented is grouped qye soda in pairs, each pair consisting of a group of respondents was presented which showed individual preference or indifference sodas presented in par. En el preente trabajo de tesis se presenta un modelo que permite medir objetivamente la probabilidad de preferencia que tiene el público por una bebida gaseosa, la variable a ser medida es organoléptica, es decir es una variable subjetiva, en nuestro caso el sabor, para realizar el estudio organoléptico se seleccionaron tres bebidas gaseosas: Kola real, coca Cola, y Pepsi Cola. La ventaja del modelo que se presenta es qye agrupa las bebidas gaseosas en pares, cada par formado se presentó a un grupo de entrevistados los cuales individualmente manifestarón la preferencia o indiferencia por las bebidas gaseosas presentadas en el par.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos1999-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/651710.15381/idata.v2i2.6517Industrial Data; Vol. 2 No. 2 (1999); 11-18Industrial Data; Vol. 2 Núm. 2 (1999); 11-181810-99931560-9146reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6517/5749Derechos de autor 1999 Roberto Amaro Baldeónhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/65172020-06-08T20:05:44Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
A model for a sensory study of soft drinks in the domestic market Un modelo para realizar un estudio organoléptico de las bebidas gaseosas en el mercado nacional |
| title |
A model for a sensory study of soft drinks in the domestic market |
| spellingShingle |
A model for a sensory study of soft drinks in the domestic market Amaro Baldeón, Roberto study sensory soft drinks domestic market estudio organoléptico bebidas gaseosas mercado nacional |
| title_short |
A model for a sensory study of soft drinks in the domestic market |
| title_full |
A model for a sensory study of soft drinks in the domestic market |
| title_fullStr |
A model for a sensory study of soft drinks in the domestic market |
| title_full_unstemmed |
A model for a sensory study of soft drinks in the domestic market |
| title_sort |
A model for a sensory study of soft drinks in the domestic market |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Amaro Baldeón, Roberto |
| author |
Amaro Baldeón, Roberto |
| author_facet |
Amaro Baldeón, Roberto |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
study sensory soft drinks domestic market estudio organoléptico bebidas gaseosas mercado nacional |
| topic |
study sensory soft drinks domestic market estudio organoléptico bebidas gaseosas mercado nacional |
| description |
A model to measure objectively the probability preferably having the public for a soft drink, the variable to be measured is sensory, ie is a subjective variable, in our case the flavor is presented in preente thesis, for Kola Real, Coca Cola and Pepsi Cola: organoleptic study, three sodas were selected. The advantage of the model presented is grouped qye soda in pairs, each pair consisting of a group of respondents was presented which showed individual preference or indifference sodas presented in par. |
| publishDate |
1999 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
1999-12-31 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6517 10.15381/idata.v2i2.6517 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6517 |
| identifier_str_mv |
10.15381/idata.v2i2.6517 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6517/5749 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 1999 Roberto Amaro Baldeón https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 1999 Roberto Amaro Baldeón https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Industrial Data; Vol. 2 No. 2 (1999); 11-18 Industrial Data; Vol. 2 Núm. 2 (1999); 11-18 1810-9993 1560-9146 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1795238300827516928 |
| score |
13.905282 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).