Yuyachkani and the emancipated viewer

Descripción del Articulo

The article discusses the ontological notion of event proposed by Jorge Dubatti. Its proposes a gnoseological one that implies a transition from the Hegelian to the Kantian approach. Thus, it recovers the aesthetic performative discourse as a constructor of dissident artistic and literary critical c...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Huamán, Miguel Ángel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/25231
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/tesis/article/view/25231
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:literatura
discurso
estética
acontecimiento
crítica
literature
discourse
aesthetics
event
criticism
Descripción
Sumario:The article discusses the ontological notion of event proposed by Jorge Dubatti. Its proposes a gnoseological one that implies a transition from the Hegelian to the Kantian approach. Thus, it recovers the aesthetic performative discourse as a constructor of dissident artistic and literary critical consciousness.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).