The Influence of Knowledge Management on the Attitudes and Perceptions of Graduate Students Toward Learning at a Public University According to the Knowledge Spiral
Descripción del Articulo
The objective of this research was to demonstrate the influence of knowledge management on the attitudes and perceptions toward learning among students enrolled in an Industrial Engineering doctoral program of a public university. The study follows the knowledge spiral model and adopts an applied an...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/24329 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/24329 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | knowledge management learning combination internalization baseline gestión del conocimiento aprendizaje combinación interiorización línea base |
| Sumario: | The objective of this research was to demonstrate the influence of knowledge management on the attitudes and perceptions toward learning among students enrolled in an Industrial Engineering doctoral program of a public university. The study follows the knowledge spiral model and adopts an applied and quantitative approach with a quasi-experimental, explanatory design. The sample consists of all the doctoral students enrolled in the program, and the study uses a census sample of 22 students. Although two specific hypotheses presented negative results, the study finds that the attitudes and perceptions of students toward the combination and internalization of knowledge have exceeded expectations, albeit with a lower baseline than initially proposed. However, the study suggests that there is still room for improvement in knowledge management practices. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).