Relationship between processing information skills and academic performance
Descripción del Articulo
The correlative coefficients evaluated between the total and partial scores on an elaborative processing of information skills test and the averages notes corresponding to four academic semesters from a students sample of San Marcos University's diverse faculties, allow us to sustain, according...
| Autores: | , , , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2005 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/4039 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4039 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | skills prosecution information prediction yield scholastic university habilidades procesamiento información predicción rendimiento académico universidad |
| id |
REVUNMSM_16e0b7d66b850c4660f05f523445c928 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/4039 |
| network_acronym_str |
REVUNMSM |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Relationship between processing information skills and academic performanceRelación entre habilidades de procesamiento de la información y rendimiento académicoMiljánovich Castilla, ManuelQuesada C., FélixAtalaya P., MaríaHuerta R., RosaAliaga T., JaimeEvangelista H., Desiderioskillsprosecutioninformationprediction yield scholasticuniversityhabilidadesprocesamientoinformaciónpredicción rendimiento académicouniversidadThe correlative coefficients evaluated between the total and partial scores on an elaborative processing of information skills test and the averages notes corresponding to four academic semesters from a students sample of San Marcos University's diverse faculties, allow us to sustain, according to the hypotesis stated, that those skills have an apreciable predictive power of succes in university studies, specially in humanity area. The survey included a comparison betwen the reported correlation and the located, on the same sample, between scores on the admision university test and the averages notes. The result shows in general, that the prosecution of the information test, have a larger predictive power than the admision test.Los coeficientes de correlación calculados entre los puntajes totales y parciales en una Prueba de Habilidades de Procesamiento Elaborativo de la Información y los promedios de notas correspondientes a cuatro semestres académicos de una muestra de estudiantes de diversas facultades de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos permiten sostener, como confirmación de la hipótesis planteada, que tales habilidades poseen un apreciable poder predictivo del éxito en los estudios universitarios, especialmente en las áreas de humanidades. El estudio incluye una comparación entre la referida correlación y la hallada, en la misma muestra, entre puntajes en la Prueba de Admisión a la universidad (2003) y los promedios de notas. El resultado muestra, en general, que la Prueba de Procesamiento de la Información posee mayor poder predictivo que la Prueba de Admisión.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2005-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/403910.15381/rinvp.v8i2.4039Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 No. 2 (2005); 13-21Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 Núm. 2 (2005); 13-211609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4039/3219Derechos de autor 2005 Manuel Miljánovich Castilla, Félix Quesada C., María Atalaya P., Rosa Huerta R., Jaime Aliaga T., Desiderio Evangelista H.https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/40392020-04-21T16:30:30Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Relationship between processing information skills and academic performance Relación entre habilidades de procesamiento de la información y rendimiento académico |
| title |
Relationship between processing information skills and academic performance |
| spellingShingle |
Relationship between processing information skills and academic performance Miljánovich Castilla, Manuel skills prosecution information prediction yield scholastic university habilidades procesamiento información predicción rendimiento académico universidad |
| title_short |
Relationship between processing information skills and academic performance |
| title_full |
Relationship between processing information skills and academic performance |
| title_fullStr |
Relationship between processing information skills and academic performance |
| title_full_unstemmed |
Relationship between processing information skills and academic performance |
| title_sort |
Relationship between processing information skills and academic performance |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Miljánovich Castilla, Manuel Quesada C., Félix Atalaya P., María Huerta R., Rosa Aliaga T., Jaime Evangelista H., Desiderio |
| author |
Miljánovich Castilla, Manuel |
| author_facet |
Miljánovich Castilla, Manuel Quesada C., Félix Atalaya P., María Huerta R., Rosa Aliaga T., Jaime Evangelista H., Desiderio |
| author_role |
author |
| author2 |
Quesada C., Félix Atalaya P., María Huerta R., Rosa Aliaga T., Jaime Evangelista H., Desiderio |
| author2_role |
author author author author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
skills prosecution information prediction yield scholastic university habilidades procesamiento información predicción rendimiento académico universidad |
| topic |
skills prosecution information prediction yield scholastic university habilidades procesamiento información predicción rendimiento académico universidad |
| description |
The correlative coefficients evaluated between the total and partial scores on an elaborative processing of information skills test and the averages notes corresponding to four academic semesters from a students sample of San Marcos University's diverse faculties, allow us to sustain, according to the hypotesis stated, that those skills have an apreciable predictive power of succes in university studies, specially in humanity area. The survey included a comparison betwen the reported correlation and the located, on the same sample, between scores on the admision university test and the averages notes. The result shows in general, that the prosecution of the information test, have a larger predictive power than the admision test. |
| publishDate |
2005 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2005-12-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4039 10.15381/rinvp.v8i2.4039 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4039 |
| identifier_str_mv |
10.15381/rinvp.v8i2.4039 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/4039/3219 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 No. 2 (2005); 13-21 Revista de Investigación en Psicología; Vol. 8 Núm. 2 (2005); 13-21 1609-7475 1560-909X reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1795238269599875072 |
| score |
13.905282 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).