The gamma spectrometry in the experimental teaching of Physics
Descripción del Articulo
In this work, we made an analysis of the learning and teaching circumstances of the Physics School and in this context, we analyze an experiment that familiarizes the student with basic nuclear instrumentation which includes techniques and measurements methods of gamma rays spectrometry using radioa...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/11540 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/fisica/article/view/11540 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Gamma spectrometry detectors multichannel analyzers radioactive sources Espectrometría gamma detectores analizadores multicanales fuentes radiactivas |
Sumario: | In this work, we made an analysis of the learning and teaching circumstances of the Physics School and in this context, we analyze an experiment that familiarizes the student with basic nuclear instrumentation which includes techniques and measurements methods of gamma rays spectrometry using radioactive sources of 22Na, 60Co, 137Cs and a NaI(Tl) scintillation detector. This experiment includes, also, the development of a multichannel analyzer prototype. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).