Using OSLO for the Optics teaching
Descripción del Articulo
Oslo is a software allow to design optical systems in an interactive graphical environment using an optical elements set such as mirrors, lens, prisms, diafragms, pupils, showing the parameters details of each element which are added succesively to finally obtain the optical system with expected par...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2012 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/8689 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/fisica/article/view/8689 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Diseño óptico OSLO óptica geométrica. Optics design geometrical optics. |
| Sumario: | Oslo is a software allow to design optical systems in an interactive graphical environment using an optical elements set such as mirrors, lens, prisms, diafragms, pupils, showing the parameters details of each element which are added succesively to finally obtain the optical system with expected parameters we want to build. In this paper, we compare the theoretical models and OSLO results for the design of an achromatic len, an parallel plates prism and achromatic len with the Scheimpflug condition for validating purposes of the OSLO as a computer didactic tool for teaching geometric and paraxial optics. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).