Soft skills in engineeringg students, a comparative study
Descripción del Articulo
The present investigation, called Soft Skills in Engineering Students, a comparative study, 2020, aimed to describe, measure, and compare the level of soft skills in engineering students from two public universities in Lima, one named A and the other named B. The study was of a cross-sectional quant...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
| Lenguaje: | español inglés |
| OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1071 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1071 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | habilidades blandas competencias estudiantes de ingeniería asertividad liderazgo conciencia soft skills assertiveness leadership social awareness |
| Sumario: | The present investigation, called Soft Skills in Engineering Students, a comparative study, 2020, aimed to describe, measure, and compare the level of soft skills in engineering students from two public universities in Lima, one named A and the other named B. The study was of a cross-sectional quantitative type of non-experimental design with a sample of 244 students from each university. A 22-question questionnaire was applied, validated by Claudet (2018), via online. His main results were that his students before University A have a relatively higher level in Assertiveness, Leadership and Communal Culture. This corroborates the working hypothesis. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).