Development of virtual experiments based on Adobe Flash

Descripción del Articulo

In this work the development of two virtual experiments using Adobe Flash has been reported. The first virtual experiment is based on a mass-spring mechanical system, with which the students can calculate the value of earth gravity, including the measurement error. The second virtual experiment help...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Comina Bellido, Yuri German
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad Nacional de Ingeniería
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/50
Enlace del recurso:https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/50
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Incertidumbre
Sistema mecánico
Mecánica lagrangiana
Uncertainty
Mechanical system
Lagrangian mechanics
id REVUNI_de205b3e2ef94dd3f0ae4d1b27e27d12
oai_identifier_str oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/50
network_acronym_str REVUNI
network_name_str Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
repository_id_str
spelling Development of virtual experiments based on Adobe FlashDesarrollo de experimentos virtuales basados en Adobe FlashComina Bellido, Yuri GermanIncertidumbreSistema mecánicoMecánica lagrangianaUncertaintyMechanical systemLagrangian mechanicsIn this work the development of two virtual experiments using Adobe Flash has been reported. The first virtual experiment is based on a mass-spring mechanical system, with which the students can calculate the value of earth gravity, including the measurement error. The second virtual experiment helps students to visualize complex mechanical movements, and also lead them in to the concept of lagrangian mechanics as well as eigen values, vectors and eigen states of a system. In this experiment the mechanical system is composed by three masses and four springs. Both programs are interactive, so the students can change different parameters and therefore visualize changes in the physical ensemble. This fact enables physic teachers to use them as learning tools in an interactive class. The compiled programs can run standalone using free Adobe Flash player or through a webpage. In this last case, students from all over the world can use these tools at the same time.  El presente trabajo describe el desarrollo de dos experimentos virtuales usando Adobe Flash. El primero consta de un sistema masa-resorte el cual permite a los estudiantes hallar el valor de la gravedad terrestre con la incertidumbre correspondiente. El segundo consta de un sistema compuesto por tres masas y cuatro resortes. Éste experimento permite al alumno visualizar movimientos de sistemas mecánicos complejos, además de darle una visión acerca de la mecánica lagrangeana, así como de los conceptos de valor propio y estado propio de un sistema. Ambos programas son interactivos, permitiendo a los alumnos observen cambios en el sistema físico a medida que realicen cambios en los parámetros correspondientes. Estos experimentos virtuales pueden ser utilizados como complementos en las clases teóricas incrementando el dinamismo en las mismas. Los programas pueden correr directamente desde las computadoras o pueden instalarse en un servidor y ser ejecutados desde cualquier parte del mundo por clases enteras al mismo tiempo, sin importar el sistema operativo que usen. Universidad Nacional de Ingeniería2015-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/5010.21754/tecnia.v25i2.50TECNIA; Vol. 25 No. 2 (2015); 61TECNIA; Vol. 25 Núm. 2 (2015); 612309-04130375-7765reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingenieríainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspahttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/50/40Derechos de autor 2015 TECNIAhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/502023-12-06T17:24:32Z
dc.title.none.fl_str_mv Development of virtual experiments based on Adobe Flash
Desarrollo de experimentos virtuales basados en Adobe Flash
title Development of virtual experiments based on Adobe Flash
spellingShingle Development of virtual experiments based on Adobe Flash
Comina Bellido, Yuri German
Incertidumbre
Sistema mecánico
Mecánica lagrangiana
Uncertainty
Mechanical system
Lagrangian mechanics
title_short Development of virtual experiments based on Adobe Flash
title_full Development of virtual experiments based on Adobe Flash
title_fullStr Development of virtual experiments based on Adobe Flash
title_full_unstemmed Development of virtual experiments based on Adobe Flash
title_sort Development of virtual experiments based on Adobe Flash
dc.creator.none.fl_str_mv Comina Bellido, Yuri German
author Comina Bellido, Yuri German
author_facet Comina Bellido, Yuri German
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Incertidumbre
Sistema mecánico
Mecánica lagrangiana
Uncertainty
Mechanical system
Lagrangian mechanics
topic Incertidumbre
Sistema mecánico
Mecánica lagrangiana
Uncertainty
Mechanical system
Lagrangian mechanics
description In this work the development of two virtual experiments using Adobe Flash has been reported. The first virtual experiment is based on a mass-spring mechanical system, with which the students can calculate the value of earth gravity, including the measurement error. The second virtual experiment helps students to visualize complex mechanical movements, and also lead them in to the concept of lagrangian mechanics as well as eigen values, vectors and eigen states of a system. In this experiment the mechanical system is composed by three masses and four springs. Both programs are interactive, so the students can change different parameters and therefore visualize changes in the physical ensemble. This fact enables physic teachers to use them as learning tools in an interactive class. The compiled programs can run standalone using free Adobe Flash player or through a webpage. In this last case, students from all over the world can use these tools at the same time.  
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/50
10.21754/tecnia.v25i2.50
url https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/50
identifier_str_mv 10.21754/tecnia.v25i2.50
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/50/40
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2015 TECNIA
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2015 TECNIA
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de Ingeniería
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional de Ingeniería
dc.source.none.fl_str_mv TECNIA; Vol. 25 No. 2 (2015); 61
TECNIA; Vol. 25 Núm. 2 (2015); 61
2309-0413
0375-7765
reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
instname:Universidad Nacional de Ingeniería
instacron:UNI
instname_str Universidad Nacional de Ingeniería
instacron_str UNI
institution UNI
reponame_str Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
collection Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1833562774315204608
score 13.906606
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).