Development of virtual experiments based on Adobe Flash
Descripción del Articulo
In this work the development of two virtual experiments using Adobe Flash has been reported. The first virtual experiment is based on a mass-spring mechanical system, with which the students can calculate the value of earth gravity, including the measurement error. The second virtual experiment help...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/50 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/50 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Incertidumbre Sistema mecánico Mecánica lagrangiana Uncertainty Mechanical system Lagrangian mechanics |
id |
REVUNI_de205b3e2ef94dd3f0ae4d1b27e27d12 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/50 |
network_acronym_str |
REVUNI |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
repository_id_str |
|
spelling |
Development of virtual experiments based on Adobe FlashDesarrollo de experimentos virtuales basados en Adobe FlashComina Bellido, Yuri GermanIncertidumbreSistema mecánicoMecánica lagrangianaUncertaintyMechanical systemLagrangian mechanicsIn this work the development of two virtual experiments using Adobe Flash has been reported. The first virtual experiment is based on a mass-spring mechanical system, with which the students can calculate the value of earth gravity, including the measurement error. The second virtual experiment helps students to visualize complex mechanical movements, and also lead them in to the concept of lagrangian mechanics as well as eigen values, vectors and eigen states of a system. In this experiment the mechanical system is composed by three masses and four springs. Both programs are interactive, so the students can change different parameters and therefore visualize changes in the physical ensemble. This fact enables physic teachers to use them as learning tools in an interactive class. The compiled programs can run standalone using free Adobe Flash player or through a webpage. In this last case, students from all over the world can use these tools at the same time. El presente trabajo describe el desarrollo de dos experimentos virtuales usando Adobe Flash. El primero consta de un sistema masa-resorte el cual permite a los estudiantes hallar el valor de la gravedad terrestre con la incertidumbre correspondiente. El segundo consta de un sistema compuesto por tres masas y cuatro resortes. Éste experimento permite al alumno visualizar movimientos de sistemas mecánicos complejos, además de darle una visión acerca de la mecánica lagrangeana, así como de los conceptos de valor propio y estado propio de un sistema. Ambos programas son interactivos, permitiendo a los alumnos observen cambios en el sistema físico a medida que realicen cambios en los parámetros correspondientes. Estos experimentos virtuales pueden ser utilizados como complementos en las clases teóricas incrementando el dinamismo en las mismas. Los programas pueden correr directamente desde las computadoras o pueden instalarse en un servidor y ser ejecutados desde cualquier parte del mundo por clases enteras al mismo tiempo, sin importar el sistema operativo que usen. Universidad Nacional de Ingeniería2015-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/5010.21754/tecnia.v25i2.50TECNIA; Vol. 25 No. 2 (2015); 61TECNIA; Vol. 25 Núm. 2 (2015); 612309-04130375-7765reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingenieríainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspahttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/50/40Derechos de autor 2015 TECNIAhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/502023-12-06T17:24:32Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Development of virtual experiments based on Adobe Flash Desarrollo de experimentos virtuales basados en Adobe Flash |
title |
Development of virtual experiments based on Adobe Flash |
spellingShingle |
Development of virtual experiments based on Adobe Flash Comina Bellido, Yuri German Incertidumbre Sistema mecánico Mecánica lagrangiana Uncertainty Mechanical system Lagrangian mechanics |
title_short |
Development of virtual experiments based on Adobe Flash |
title_full |
Development of virtual experiments based on Adobe Flash |
title_fullStr |
Development of virtual experiments based on Adobe Flash |
title_full_unstemmed |
Development of virtual experiments based on Adobe Flash |
title_sort |
Development of virtual experiments based on Adobe Flash |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Comina Bellido, Yuri German |
author |
Comina Bellido, Yuri German |
author_facet |
Comina Bellido, Yuri German |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Incertidumbre Sistema mecánico Mecánica lagrangiana Uncertainty Mechanical system Lagrangian mechanics |
topic |
Incertidumbre Sistema mecánico Mecánica lagrangiana Uncertainty Mechanical system Lagrangian mechanics |
description |
In this work the development of two virtual experiments using Adobe Flash has been reported. The first virtual experiment is based on a mass-spring mechanical system, with which the students can calculate the value of earth gravity, including the measurement error. The second virtual experiment helps students to visualize complex mechanical movements, and also lead them in to the concept of lagrangian mechanics as well as eigen values, vectors and eigen states of a system. In this experiment the mechanical system is composed by three masses and four springs. Both programs are interactive, so the students can change different parameters and therefore visualize changes in the physical ensemble. This fact enables physic teachers to use them as learning tools in an interactive class. The compiled programs can run standalone using free Adobe Flash player or through a webpage. In this last case, students from all over the world can use these tools at the same time. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-12-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/50 10.21754/tecnia.v25i2.50 |
url |
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/50 |
identifier_str_mv |
10.21754/tecnia.v25i2.50 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/50/40 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2015 TECNIA http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2015 TECNIA http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Ingeniería |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Ingeniería |
dc.source.none.fl_str_mv |
TECNIA; Vol. 25 No. 2 (2015); 61 TECNIA; Vol. 25 Núm. 2 (2015); 61 2309-0413 0375-7765 reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería instname:Universidad Nacional de Ingeniería instacron:UNI |
instname_str |
Universidad Nacional de Ingeniería |
instacron_str |
UNI |
institution |
UNI |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
collection |
Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1833562774315204608 |
score |
13.906606 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).