Relationship between motivation, locus of control, studying habits and performance in University Students from the Industrial and Systems Faculty from the National Engineering University
Descripción del Articulo
The academic performance of students depends on a number of factors, mostly psycological; within which studying habits play an important role, as well as student motivation and locus of control. In this work, a study of the relationship between academic performance, study habits, motivation and locu...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/6 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | rendimiento académico hábitos de estudio necesidad de logro necesidad de filiación necesidad de poder locus-D control academic performance study habits need for achievement need for affiliation need for power control-D locus |
| id |
REVUNI_a01624a403fd725d5d86e176947bd4a2 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/6 |
| network_acronym_str |
REVUNI |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Relationship between motivation, locus of control, studying habits and performance in University Students from the Industrial and Systems Faculty from the National Engineering UniversityRelación entre motivación, locus de control, hábitos de estudio y rendimiento en estudiantes universitarios de la Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas de la Universidad Nacional de IngenieríaFisfalen Huerta, Mario Heinrichrendimiento académicohábitos de estudionecesidad de logronecesidad de filiaciónnecesidad de poderlocus-D controlacademic performancestudy habitsneed for achievementneed for affiliationneed for powercontrol-D locusThe academic performance of students depends on a number of factors, mostly psycological; within which studying habits play an important role, as well as student motivation and locus of control. In this work, a study of the relationship between academic performance, study habits, motivation and locus of control is made; analyzing the impact of the last three variables over the first. For which the survey technique is applied and scales of motivation, study habits and locus of control; analyzing the results with the use of statistical techniques such as correlation analysis, analysis of variance and correlation analysis. The study results show that the study habits and motivation for affiliation and motivation to achieve significant impact on the academic performance of the sample, formed by students of the School of Industrial and Systems Engineering.El rendimiento académico de los estudiantes depende de una serie de factores principalmente internos al estudiante; dentro de los cuales los hábitos de estudio juegan un rol muy importante, así como la motivación de los estudiantes y el locus de control. En el presente trabajo, se hace un estudio de la relación entre rendimiento académico, hábitos de estudio, motivación y locus de control; analizando la incidencia de las tres últimas variables sobre la primera. Para lo cual se aplica la técnica de la encuesta así como escalas de motivación, de hábitos de estudio y de locus de control; analizando los resultados con el empleo de técnicas estadísticas como el análisis de correlación, el análisis de varianza y el análisis de correlación. Los resultados del estudio muestran que los hábitos de estudio, así como la motivación hacia la afiliación y la motivación al logro inciden significativamente en el rendimiento académico de la muestra, conformada por estudiantes de la Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas.Universidad Nacional de Ingeniería2016-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/610.21754/tecnia.v26i1.6TECNIA; Vol. 26 No. 1 (2016); 45-56TECNIA; Vol. 26 Núm. 1 (2016); 45-562309-04130375-7765reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingenieríainstname:Universidad Nacional de Ingenieríainstacron:UNIspahttps://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6/tecnia.v26i1.6Derechos de autor 2016 TECNIAhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/62023-12-06T19:38:54Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Relationship between motivation, locus of control, studying habits and performance in University Students from the Industrial and Systems Faculty from the National Engineering University Relación entre motivación, locus de control, hábitos de estudio y rendimiento en estudiantes universitarios de la Facultad de Ingeniería Industrial y de Sistemas de la Universidad Nacional de Ingeniería |
| title |
Relationship between motivation, locus of control, studying habits and performance in University Students from the Industrial and Systems Faculty from the National Engineering University |
| spellingShingle |
Relationship between motivation, locus of control, studying habits and performance in University Students from the Industrial and Systems Faculty from the National Engineering University Fisfalen Huerta, Mario Heinrich rendimiento académico hábitos de estudio necesidad de logro necesidad de filiación necesidad de poder locus-D control academic performance study habits need for achievement need for affiliation need for power control-D locus |
| title_short |
Relationship between motivation, locus of control, studying habits and performance in University Students from the Industrial and Systems Faculty from the National Engineering University |
| title_full |
Relationship between motivation, locus of control, studying habits and performance in University Students from the Industrial and Systems Faculty from the National Engineering University |
| title_fullStr |
Relationship between motivation, locus of control, studying habits and performance in University Students from the Industrial and Systems Faculty from the National Engineering University |
| title_full_unstemmed |
Relationship between motivation, locus of control, studying habits and performance in University Students from the Industrial and Systems Faculty from the National Engineering University |
| title_sort |
Relationship between motivation, locus of control, studying habits and performance in University Students from the Industrial and Systems Faculty from the National Engineering University |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Fisfalen Huerta, Mario Heinrich |
| author |
Fisfalen Huerta, Mario Heinrich |
| author_facet |
Fisfalen Huerta, Mario Heinrich |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
rendimiento académico hábitos de estudio necesidad de logro necesidad de filiación necesidad de poder locus-D control academic performance study habits need for achievement need for affiliation need for power control-D locus |
| topic |
rendimiento académico hábitos de estudio necesidad de logro necesidad de filiación necesidad de poder locus-D control academic performance study habits need for achievement need for affiliation need for power control-D locus |
| description |
The academic performance of students depends on a number of factors, mostly psycological; within which studying habits play an important role, as well as student motivation and locus of control. In this work, a study of the relationship between academic performance, study habits, motivation and locus of control is made; analyzing the impact of the last three variables over the first. For which the survey technique is applied and scales of motivation, study habits and locus of control; analyzing the results with the use of statistical techniques such as correlation analysis, analysis of variance and correlation analysis. The study results show that the study habits and motivation for affiliation and motivation to achieve significant impact on the academic performance of the sample, formed by students of the School of Industrial and Systems Engineering. |
| publishDate |
2016 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2016-06-01 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6 10.21754/tecnia.v26i1.6 |
| url |
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6 |
| identifier_str_mv |
10.21754/tecnia.v26i1.6 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/6/tecnia.v26i1.6 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 TECNIA http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 TECNIA http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Ingeniería |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional de Ingeniería |
| dc.source.none.fl_str_mv |
TECNIA; Vol. 26 No. 1 (2016); 45-56 TECNIA; Vol. 26 Núm. 1 (2016); 45-56 2309-0413 0375-7765 reponame:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería instname:Universidad Nacional de Ingeniería instacron:UNI |
| instname_str |
Universidad Nacional de Ingeniería |
| instacron_str |
UNI |
| institution |
UNI |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1833562773049573376 |
| score |
13.955691 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).