Important factors in the UNI-Admission Exam
Descripción del Articulo
In this paper the most important explicative variables in the behaviour of admission exam grades to National Engineering University is investigated. The tecniques STEPWISE REGRESSION and RIDGE REGRESSION are considerated ans in the analysis is used the results of 1994 admission exam. These data wer...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 1998 |
| Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/408 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/408 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Sumario: | In this paper the most important explicative variables in the behaviour of admission exam grades to National Engineering University is investigated. The tecniques STEPWISE REGRESSION and RIDGE REGRESSION are considerated ans in the analysis is used the results of 1994 admission exam. These data were obtained through sistematic stratificated sampling with proporcional asignation to size population. The results reveals that the most important variable is the general average in high school (XC); others important variables are Admission canal (X1), Pre-University Preparation type (X4), and Pre-University Preparation Time (x7). |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).