Puno: landscapes, figures and history to build a model
Descripción del Articulo
The present work is a diagnosis of the reality of Puno that highlights the conditions of poverty in which 80.4% of the inhabitants live, despite the improvement of certain indicators over the last 40 years in aspects such as literacy and the educational level. Agriculture continues to be the main ec...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1168 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1168 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Puno economía regional pobreza demografía Overall Economy Poverty Demography |
Sumario: | The present work is a diagnosis of the reality of Puno that highlights the conditions of poverty in which 80.4% of the inhabitants live, despite the improvement of certain indicators over the last 40 years in aspects such as literacy and the educational level. Agriculture continues to be the main economic activity of the people of Puno, followed by services. Geographical, political and administrative conditions are described with informative tables based on the most recent statistics. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).