The Error of NO Response and its Influence on the Validity and Reliability of Household Opinion Surveys

Descripción del Articulo

This research exposes the urgent need to become aware of the magnitude and importance of non-sampling errors in household opinion polls, especially the NON-RESPONSE ERROR, which threatens to invalidate or bias the results of any research in one direction.
Detalles Bibliográficos
Autores: Quiroz Vera, Eduardo Fernando, Caraza Rivera, Alejandrina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2006
Institución:Universidad Nacional de Ingeniería
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1131
Enlace del recurso:https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1131
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Encuestas
Influencia
Fiabilidad
Surveys
Influence
Reliability
Descripción
Sumario:This research exposes the urgent need to become aware of the magnitude and importance of non-sampling errors in household opinion polls, especially the NON-RESPONSE ERROR, which threatens to invalidate or bias the results of any research in one direction.
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