From fordist engineer to digital engineer: technological training UNI in 21st century Perú
Descripción del Articulo
When this article was titled, it to emphasize Fordism, this characteristic feature in engineers training at National University Engineering (UNI), also contributed development´s years of engineering in the country. Mentioning “digital engineer” marks the important new technological paradigm in curr...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1614 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1614 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Technological change 21st century innovation and development of countries engineering education Cambio tecnológico siglo XXI innovación y desarrollo de los países enseñanza de la ingeniería |
Sumario: | When this article was titled, it to emphasize Fordism, this characteristic feature in engineers training at National University Engineering (UNI), also contributed development´s years of engineering in the country. Mentioning “digital engineer” marks the important new technological paradigm in current academic training. This institution has managed to accredit 20 of its 23 engineering programs with ABET, prestigious worldwide accreditors. It is argued in this study that´s insufficient enough to guarantee this quality objective; because it is necessary to reflect first on demand for revolution education technological, based on the observation of countries with best quality standards and best university-business-state relationship; that is interesting for relevant training engineers in the country of the 21st century. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).