La evaluación como instrumento para mejorar la calidad educativa: reflexiones sobre las últimas tendencias en los procesos de evaluación

Descripción del Articulo

The evaluation as an instrument of diagnosis, development and appraisal of educational actions currently needs to be taken into consideration by professors and academics of the education field. This article analyses the assessment of learning from a modern view emphasizing the auto evaluation and co...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Méndez Zamalloa, Guadalupe
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1438
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1438
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Evaluación, evaluación de los aprendizajes, evaluación del docente, evaluación institucional, ámbitos de la evaluación, metacognición.
Evaluation, learning evaluation, evaluation of the teacher, institutional evaluation, evaluation areas, metacognition.
Descripción
Sumario:The evaluation as an instrument of diagnosis, development and appraisal of educational actions currently needs to be taken into consideration by professors and academics of the education field. This article analyses the assessment of learning from a modern view emphasizing the auto evaluation and co evaluation, as well as the use of non-conventional evaluation instrLme nt s. The evaluation of teachers is widely analyzed, considering the latest developments in the country and the institutional evaluation, particularly appointed tothe accreditation.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).