Educación y calidad

Descripción del Articulo

The notion of quality in the "quality in education" debate  should not be understood as an equivalent to client satisfaction as in the productivity approach which applies the scheme agent/client/product. In the education field, quality is much m...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Aguirre Ledesma, Lía
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2071
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2071
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación, calidad, conocimiento, política:institucional, aprendizaje.
Education, quality, knowledge, institutional policy, learning
Descripción
Sumario:The notion of quality in the "quality in education" debate  should not be understood as an equivalent to client satisfaction as in the productivity approach which applies the scheme agent/client/product. In the education field, quality is much more complex and ideological, and is attached to the development expectations of many different social sectors. In this regard, this article focuses on the importance of putting "education situations" in context so as to identify sorne aspects that should be consider in the implementation of quality education.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).