Think, for prevention!
Descripción del Articulo
This article has an objective to develop the capacity of critical thinking in dealing with cyberbullying. It addresses a population composed of high school students (2nd grade) from a private school, taking into account the following case studies dimensions: analy...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2234 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2234 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Pensamiento crítico, ciberbullying, programa de intervención, test de pensamiento. crítico. Critical thinking, cyberbullying, intervention program, critical thinking test. |
Sumario: | This article has an objective to develop the capacity of critical thinking in dealing with cyberbullying. It addresses a population composed of high school students (2nd grade) from a private school, taking into account the following case studies dimensions: analysis of information, inferences and implications, alternatives of solutions and position of argument. Through the application called “Critical thinking test” relevant information for the study can be collected. Furthermore, the intervention program involves the participation of affected students, aggressors and observers as well as parents, teachers and educational agents. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).