Toward an anthropological look of flipped learning

Descripción del Articulo

Defining the human being who education intends to form is a task of pedagogical anthropology, a labour that must be taking into account in order to be clear about the anthropological support of the educational practices carried out in the classroom which are often...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Chambi Mescco, Edith
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/2042
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2042
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Antropología pedagógica, aprendizaje invertido, educación, aprendizaje, enfoque pedagógico
Pedagogical anthropology, flipped learning, education, learning, pedagogical approach
id REVUNIFE_e8e996099160c56c81f0fe8ceb433366
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/2042
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Toward an anthropological look of flipped learningHacia una mirada antropológica del aprendizaje invertidoChambi Mescco, EdithAntropología pedagógica, aprendizaje invertido, educación, aprendizaje, enfoque pedagógicoPedagogical anthropology, flipped learning, education, learning, pedagogical approachDefining the human being who education intends to form is a task of pedagogical anthropology, a labour that must be taking into account in order to be clear about the anthropological support of the educational practices carried out in the classroom which are often executed following instructions or experiences withoutthe necessary reflection of what is expected of the students and, therefore, of society. In this sense, it is important to analyse, from an anthropological point of view, one of the most popular pedagogical approaches for its favourable results: flipped learning. This approach aims to form a human being to buildknowledge based on autonomy and social interaction, promoting higher levels of knowledge that allow him to solve problems in his environment. Definir el ser humano que la educación pretende formar es tarea de la antropología pedagógica, labor que debe considerarse con el fin de tener claridad sobre el sustento antropológico de las prácticas educativas llevadas a cabo en el aula, las cuales muchas veces se ejecutan siguiendo instructivos o experiencias, sin la reflexión necesaria de qué es lo que se espera de los educandos y, por ende, de la sociedad. En este sentido, cobra importancia analizar, desde un punto de vista antropológico, uno de los enfoques pedagógicos más populares por sus resultados favorables: el aprendizaje invertido. Este enfoque pretende la formación de un ser humano que construya el conocimiento en base a la autonomía y la interacción social, potenciando niveles de conocimiento de orden superior que le permitan resolver problemas de su entorno.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2019-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/204210.33539/educacion.2019.v25n2.2042Educación; Vol. 25 No. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 143-148Educación; Vol. 25 Núm. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 143-1482708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2042/2107Derechos de autor 2019 Edith Chambi Mesccoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/20422025-05-07T18:32:00Z
dc.title.none.fl_str_mv Toward an anthropological look of flipped learning
Hacia una mirada antropológica del aprendizaje invertido
title Toward an anthropological look of flipped learning
spellingShingle Toward an anthropological look of flipped learning
Chambi Mescco, Edith
Antropología pedagógica, aprendizaje invertido, educación, aprendizaje, enfoque pedagógico
Pedagogical anthropology, flipped learning, education, learning, pedagogical approach
title_short Toward an anthropological look of flipped learning
title_full Toward an anthropological look of flipped learning
title_fullStr Toward an anthropological look of flipped learning
title_full_unstemmed Toward an anthropological look of flipped learning
title_sort Toward an anthropological look of flipped learning
dc.creator.none.fl_str_mv Chambi Mescco, Edith
author Chambi Mescco, Edith
author_facet Chambi Mescco, Edith
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Antropología pedagógica, aprendizaje invertido, educación, aprendizaje, enfoque pedagógico
Pedagogical anthropology, flipped learning, education, learning, pedagogical approach
topic Antropología pedagógica, aprendizaje invertido, educación, aprendizaje, enfoque pedagógico
Pedagogical anthropology, flipped learning, education, learning, pedagogical approach
description Defining the human being who education intends to form is a task of pedagogical anthropology, a labour that must be taking into account in order to be clear about the anthropological support of the educational practices carried out in the classroom which are often executed following instructions or experiences withoutthe necessary reflection of what is expected of the students and, therefore, of society. In this sense, it is important to analyse, from an anthropological point of view, one of the most popular pedagogical approaches for its favourable results: flipped learning. This approach aims to form a human being to buildknowledge based on autonomy and social interaction, promoting higher levels of knowledge that allow him to solve problems in his environment. 
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2042
10.33539/educacion.2019.v25n2.2042
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2042
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2019.v25n2.2042
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2042/2107
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Edith Chambi Mescco
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Edith Chambi Mescco
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 25 No. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 143-148
Educación; Vol. 25 Núm. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 143-148
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846340234912989184
score 13.888049
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).