Toward an anthropological look of flipped learning
Descripción del Articulo
Defining the human being who education intends to form is a task of pedagogical anthropology, a labour that must be taking into account in order to be clear about the anthropological support of the educational practices carried out in the classroom which are often...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/2042 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2042 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Antropología pedagógica, aprendizaje invertido, educación, aprendizaje, enfoque pedagógico Pedagogical anthropology, flipped learning, education, learning, pedagogical approach |
Sumario: | Defining the human being who education intends to form is a task of pedagogical anthropology, a labour that must be taking into account in order to be clear about the anthropological support of the educational practices carried out in the classroom which are often executed following instructions or experiences withoutthe necessary reflection of what is expected of the students and, therefore, of society. In this sense, it is important to analyse, from an anthropological point of view, one of the most popular pedagogical approaches for its favourable results: flipped learning. This approach aims to form a human being to buildknowledge based on autonomy and social interaction, promoting higher levels of knowledge that allow him to solve problems in his environment. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).