A look at the hidden curriculum of a psychology career
Descripción del Articulo
This research explores the hidden curriculum of a psychology career at an Argentine private university. It explores the learnings neither specifics nor anticipated that happened during the study of the career. The qualitative methodology is used, based on interviews in fifteen stud...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2110 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2110 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | currículo oculto, aprendizajes no planificados, formación psicólogos hidden curriculum, unplanned learnings not expected, psychology formation |
| Sumario: | This research explores the hidden curriculum of a psychology career at an Argentine private university. It explores the learnings neither specifics nor anticipated that happened during the study of the career. The qualitative methodology is used, based on interviews in fifteen students, as information source. Five dimensions are identified in the hidden curriculum: hospital, humanity formation, centrality of the person, institutional logic and psychologist of this university. These are related to the context (physical and emotional) of the school, except for what is called a university´s psychologist that encompasses the professional identity. The findings confirm the existence of a hidden curriculum of this psychology career; however, it is necessary to broaden the exploration in the perspective including new actors and other methodological strategies. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).