The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students

Descripción del Articulo

The study seeks to determine the effects that two training programs types for foreignlanguage as represented by the partial immersion bilingual program to a program ofbilingual education intensification of a second language have on the development ofstudent cognitive abilities,. The study has been c...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Cardich San Juan, Roxana
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/992
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/992
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:General abilities, specific abilities, bilingualism, bilingual partial immersion method, second language intensifying teaching-learning method.
Capacidades generales, capacidades específicas, bilingüismo, método bilingüe de inmersión parcial, método de intensificación en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua.
id REVUNIFE_e3d6ed26c4128fa6b9d209499618a9cf
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/992
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade studentsEl método de enseñanza bilingüe de inmersión parcial y el método de intensificación para la enseñanza aprendizaje de inglés en las capacidades generales y específicas en estudiantes de sexto gradoCardich San Juan, RoxanaGeneral abilities, specific abilities, bilingualism, bilingual partial immersion method, second language intensifying teaching-learning method.Capacidades generales, capacidades específicas, bilingüismo, método bilingüe de inmersión parcial, método de intensificación en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua.The study seeks to determine the effects that two training programs types for foreignlanguage as represented by the partial immersion bilingual program to a program ofbilingual education intensification of a second language have on the development ofstudent cognitive abilities,. The study has been carried out with 130 students in the sixthgrade of elementary school. The results show global differences in the general and specificabilities of the evaluated student with a better performance of the group that studieswith a methodology of intensification. The study distinguishes differences in the areas ofattention and concentration, adaptation, reading accuracy, spelling phonics, arithmeticand mathematical problem solving, standing out comparatively higher scoring studentswho study following a method of intensification. The areas that show no differences arethe reason reading comprehension, reading speed and visual and regulated spelling.The research leads to value the importance of teaching a second language from primaryeducation through the use of communicative methodologies that respect the consolidationof the mother language in learning and encourage the linkage with a second language in autilitarian, practical and experiential way.El estudio busca determinar los efectos que ejercen en el desarrollo de las capacidadescognitivas de los estudiantes en dos tipos de programas de enseñanza para la lenguaextranjera, como lo representan el programa bilingüe de inmersión parcial frente a unprograma bilingüe de intensificación en la enseñanza de un segundo idioma. El estudio serealiza con 130 estudiantes que cursan el sexto grado de primaria. Los resultados muestrandiferencias globales en las capacidades generales y específicas de los alumnos evaluadoscon un mejor desempeño del grupo que estudia con una metodología de intensificación. Elestudio distingue diferencias en las áreas de atención y concentración, adaptación, exactitudlectora, ortografía fonética, cálculo y resolución de problemas matemáticos destacando conmejores puntuaciones comparativas los alumnos que estudian con una metodología deintensificación. Las áreas que no muestran diferencias son el razonamiento comprensiónlectora, velocidad lectora y la ortografía visual y reglada. La investigación conducea valorizar la importancia de la enseñanza de una segunda lengua desde la educaciónprimaria, mediante el empleo de metodologías comunicativas que respeten la consolidaciónde la lengua materna en el aprendizaje y fomente la vinculación con un segundo idioma demanera utilitaria, práctica y vivencial.Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ)2017-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/99210.33539/consensus.2017.v22n1.992Consensus; Vol. 22 No. 1 (2017): Consensus; 50-68Consensus; Vol. 22 Núm. 1 (2017): Consensus; 50-681680-3817reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/992/904Derechos de autor 2017 Roxana Cardich San Juaninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/9922022-05-05T01:54:43Z
dc.title.none.fl_str_mv The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students
El método de enseñanza bilingüe de inmersión parcial y el método de intensificación para la enseñanza aprendizaje de inglés en las capacidades generales y específicas en estudiantes de sexto grado
title The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students
spellingShingle The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students
Cardich San Juan, Roxana
General abilities, specific abilities, bilingualism, bilingual partial immersion method, second language intensifying teaching-learning method.
Capacidades generales, capacidades específicas, bilingüismo, método bilingüe de inmersión parcial, método de intensificación en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua.
title_short The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students
title_full The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students
title_fullStr The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students
title_full_unstemmed The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students
title_sort The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students
dc.creator.none.fl_str_mv Cardich San Juan, Roxana
author Cardich San Juan, Roxana
author_facet Cardich San Juan, Roxana
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv General abilities, specific abilities, bilingualism, bilingual partial immersion method, second language intensifying teaching-learning method.
Capacidades generales, capacidades específicas, bilingüismo, método bilingüe de inmersión parcial, método de intensificación en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua.
topic General abilities, specific abilities, bilingualism, bilingual partial immersion method, second language intensifying teaching-learning method.
Capacidades generales, capacidades específicas, bilingüismo, método bilingüe de inmersión parcial, método de intensificación en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua.
description The study seeks to determine the effects that two training programs types for foreignlanguage as represented by the partial immersion bilingual program to a program ofbilingual education intensification of a second language have on the development ofstudent cognitive abilities,. The study has been carried out with 130 students in the sixthgrade of elementary school. The results show global differences in the general and specificabilities of the evaluated student with a better performance of the group that studieswith a methodology of intensification. The study distinguishes differences in the areas ofattention and concentration, adaptation, reading accuracy, spelling phonics, arithmeticand mathematical problem solving, standing out comparatively higher scoring studentswho study following a method of intensification. The areas that show no differences arethe reason reading comprehension, reading speed and visual and regulated spelling.The research leads to value the importance of teaching a second language from primaryeducation through the use of communicative methodologies that respect the consolidationof the mother language in learning and encourage the linkage with a second language in autilitarian, practical and experiential way.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-06-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/992
10.33539/consensus.2017.v22n1.992
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/992
identifier_str_mv 10.33539/consensus.2017.v22n1.992
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/992/904
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Roxana Cardich San Juan
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Roxana Cardich San Juan
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ)
publisher.none.fl_str_mv Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ)
dc.source.none.fl_str_mv Consensus; Vol. 22 No. 1 (2017): Consensus; 50-68
Consensus; Vol. 22 Núm. 1 (2017): Consensus; 50-68
1680-3817
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843169051574009856
score 13.124538
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).