The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students
Descripción del Articulo
The study seeks to determine the effects that two training programs types for foreignlanguage as represented by the partial immersion bilingual program to a program ofbilingual education intensification of a second language have on the development ofstudent cognitive abilities,. The study has been c...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/992 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/992 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | General abilities, specific abilities, bilingualism, bilingual partial immersion method, second language intensifying teaching-learning method. Capacidades generales, capacidades específicas, bilingüismo, método bilingüe de inmersión parcial, método de intensificación en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua. |
id |
REVUNIFE_e3d6ed26c4128fa6b9d209499618a9cf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/992 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade studentsEl método de enseñanza bilingüe de inmersión parcial y el método de intensificación para la enseñanza aprendizaje de inglés en las capacidades generales y específicas en estudiantes de sexto gradoCardich San Juan, RoxanaGeneral abilities, specific abilities, bilingualism, bilingual partial immersion method, second language intensifying teaching-learning method.Capacidades generales, capacidades específicas, bilingüismo, método bilingüe de inmersión parcial, método de intensificación en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua.The study seeks to determine the effects that two training programs types for foreignlanguage as represented by the partial immersion bilingual program to a program ofbilingual education intensification of a second language have on the development ofstudent cognitive abilities,. The study has been carried out with 130 students in the sixthgrade of elementary school. The results show global differences in the general and specificabilities of the evaluated student with a better performance of the group that studieswith a methodology of intensification. The study distinguishes differences in the areas ofattention and concentration, adaptation, reading accuracy, spelling phonics, arithmeticand mathematical problem solving, standing out comparatively higher scoring studentswho study following a method of intensification. The areas that show no differences arethe reason reading comprehension, reading speed and visual and regulated spelling.The research leads to value the importance of teaching a second language from primaryeducation through the use of communicative methodologies that respect the consolidationof the mother language in learning and encourage the linkage with a second language in autilitarian, practical and experiential way.El estudio busca determinar los efectos que ejercen en el desarrollo de las capacidadescognitivas de los estudiantes en dos tipos de programas de enseñanza para la lenguaextranjera, como lo representan el programa bilingüe de inmersión parcial frente a unprograma bilingüe de intensificación en la enseñanza de un segundo idioma. El estudio serealiza con 130 estudiantes que cursan el sexto grado de primaria. Los resultados muestrandiferencias globales en las capacidades generales y específicas de los alumnos evaluadoscon un mejor desempeño del grupo que estudia con una metodología de intensificación. Elestudio distingue diferencias en las áreas de atención y concentración, adaptación, exactitudlectora, ortografía fonética, cálculo y resolución de problemas matemáticos destacando conmejores puntuaciones comparativas los alumnos que estudian con una metodología deintensificación. Las áreas que no muestran diferencias son el razonamiento comprensiónlectora, velocidad lectora y la ortografía visual y reglada. La investigación conducea valorizar la importancia de la enseñanza de una segunda lengua desde la educaciónprimaria, mediante el empleo de metodologías comunicativas que respeten la consolidaciónde la lengua materna en el aprendizaje y fomente la vinculación con un segundo idioma demanera utilitaria, práctica y vivencial.Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ)2017-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/99210.33539/consensus.2017.v22n1.992Consensus; Vol. 22 No. 1 (2017): Consensus; 50-68Consensus; Vol. 22 Núm. 1 (2017): Consensus; 50-681680-3817reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/992/904Derechos de autor 2017 Roxana Cardich San Juaninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/9922022-05-05T01:54:43Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students El método de enseñanza bilingüe de inmersión parcial y el método de intensificación para la enseñanza aprendizaje de inglés en las capacidades generales y específicas en estudiantes de sexto grado |
title |
The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students |
spellingShingle |
The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students Cardich San Juan, Roxana General abilities, specific abilities, bilingualism, bilingual partial immersion method, second language intensifying teaching-learning method. Capacidades generales, capacidades específicas, bilingüismo, método bilingüe de inmersión parcial, método de intensificación en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua. |
title_short |
The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students |
title_full |
The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students |
title_fullStr |
The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students |
title_full_unstemmed |
The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students |
title_sort |
The method of bilingual partial immersion teaching and the method of intensification for the teaching of English in general and specific skills in sixth grade students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Cardich San Juan, Roxana |
author |
Cardich San Juan, Roxana |
author_facet |
Cardich San Juan, Roxana |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
General abilities, specific abilities, bilingualism, bilingual partial immersion method, second language intensifying teaching-learning method. Capacidades generales, capacidades específicas, bilingüismo, método bilingüe de inmersión parcial, método de intensificación en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua. |
topic |
General abilities, specific abilities, bilingualism, bilingual partial immersion method, second language intensifying teaching-learning method. Capacidades generales, capacidades específicas, bilingüismo, método bilingüe de inmersión parcial, método de intensificación en la enseñanza-aprendizaje de una segunda lengua. |
description |
The study seeks to determine the effects that two training programs types for foreignlanguage as represented by the partial immersion bilingual program to a program ofbilingual education intensification of a second language have on the development ofstudent cognitive abilities,. The study has been carried out with 130 students in the sixthgrade of elementary school. The results show global differences in the general and specificabilities of the evaluated student with a better performance of the group that studieswith a methodology of intensification. The study distinguishes differences in the areas ofattention and concentration, adaptation, reading accuracy, spelling phonics, arithmeticand mathematical problem solving, standing out comparatively higher scoring studentswho study following a method of intensification. The areas that show no differences arethe reason reading comprehension, reading speed and visual and regulated spelling.The research leads to value the importance of teaching a second language from primaryeducation through the use of communicative methodologies that respect the consolidationof the mother language in learning and encourage the linkage with a second language in autilitarian, practical and experiential way. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-06-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/992 10.33539/consensus.2017.v22n1.992 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/992 |
identifier_str_mv |
10.33539/consensus.2017.v22n1.992 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/992/904 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Roxana Cardich San Juan info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Roxana Cardich San Juan |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Consensus; Vol. 22 No. 1 (2017): Consensus; 50-68 Consensus; Vol. 22 Núm. 1 (2017): Consensus; 50-68 1680-3817 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843169051574009856 |
score |
13.124538 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).