Child anxiety questionnaire. Psychometric characteristics and comparative descriptive analysis
Descripción del Articulo
This article is the result of the application of John Gilli´(1980) Child Anxiety Scale (CAS), standardized and adapted by Gomez and Pulido (1992). The sample was formed by 1087, 6 to 8 years- old- children, first from third grade of primary, from five socioeconomic sectors (high, medium hi...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2005 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2906 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2906 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Andisedad Niñez Anxiety childhood |
id |
REVUNIFE_d594efbf909498fb2f84d7e4ff68e88a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2906 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Child anxiety questionnaire. Psychometric characteristics and comparative descriptive analysisCuestionarios de Ansiedad Infantil. Características psicométricas y análisis descriptivo comparativoCórdova Chávez, María Shiroma Díaz, RomyAndisedadNiñezAnxietychildhoodThis article is the result of the application of John Gilli´(1980) Child Anxiety Scale (CAS), standardized and adapted by Gomez and Pulido (1992). The sample was formed by 1087, 6 to 8 years- old- children, first from third grade of primary, from five socioeconomic sectors (high, medium high, medium, medium low, low) of Lima. The results show that the CAS presents and adequate coefficient of confiability and fiability. There are significant differences in variables of age and socioeconomic level in the whole scale. El presente artículo es el resultado de la baremación del Cuestionario de Ansiedad Infantil (CAS) de John Gillis (1980) y adaptada por Gómez y Pulido (1992). La muestra estuvo conformada por 1087 niños de 6 a 8 años de Lima de cinco sectores socioeconómicos: alto, medio alto, medio, medio bajo y bajo del primer al tercer grado de primaria. Los resultados revelen que el CAS presenta coeficientes adecuados de confiabilidad y validez. Se demostró que existen diferencias significativas en las variables edad y nivel socioeconómico en el total del cuestionario. Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón2005-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigaciónapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/290610.33539/avpsicol.2005.v13n1.2906Avances en Psicología; Vol. 13 No. 1 (2005): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades: Niñez; 97-124Avances en Psicología; Vol. 13 Núm. 1 (2005): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades: Niñez; 97-1241812-9536reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2906/3206Derechos de autor 2023 María Córdova Chávez, Romy Shiroma Díazhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/29062024-07-02T12:34:19Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Child anxiety questionnaire. Psychometric characteristics and comparative descriptive analysis Cuestionarios de Ansiedad Infantil. Características psicométricas y análisis descriptivo comparativo |
title |
Child anxiety questionnaire. Psychometric characteristics and comparative descriptive analysis |
spellingShingle |
Child anxiety questionnaire. Psychometric characteristics and comparative descriptive analysis Córdova Chávez, María Andisedad Niñez Anxiety childhood |
title_short |
Child anxiety questionnaire. Psychometric characteristics and comparative descriptive analysis |
title_full |
Child anxiety questionnaire. Psychometric characteristics and comparative descriptive analysis |
title_fullStr |
Child anxiety questionnaire. Psychometric characteristics and comparative descriptive analysis |
title_full_unstemmed |
Child anxiety questionnaire. Psychometric characteristics and comparative descriptive analysis |
title_sort |
Child anxiety questionnaire. Psychometric characteristics and comparative descriptive analysis |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Córdova Chávez, María Shiroma Díaz, Romy |
author |
Córdova Chávez, María |
author_facet |
Córdova Chávez, María Shiroma Díaz, Romy |
author_role |
author |
author2 |
Shiroma Díaz, Romy |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Andisedad Niñez Anxiety childhood |
topic |
Andisedad Niñez Anxiety childhood |
description |
This article is the result of the application of John Gilli´(1980) Child Anxiety Scale (CAS), standardized and adapted by Gomez and Pulido (1992). The sample was formed by 1087, 6 to 8 years- old- children, first from third grade of primary, from five socioeconomic sectors (high, medium high, medium, medium low, low) of Lima. The results show that the CAS presents and adequate coefficient of confiability and fiability. There are significant differences in variables of age and socioeconomic level in the whole scale. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-12-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Investigación |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2906 10.33539/avpsicol.2005.v13n1.2906 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2906 |
identifier_str_mv |
10.33539/avpsicol.2005.v13n1.2906 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2906/3206 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2023 María Córdova Chávez, Romy Shiroma Díaz https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2023 María Córdova Chávez, Romy Shiroma Díaz https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
dc.source.none.fl_str_mv |
Avances en Psicología; Vol. 13 No. 1 (2005): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades: Niñez; 97-124 Avances en Psicología; Vol. 13 Núm. 1 (2005): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades: Niñez; 97-124 1812-9536 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843169032636727296 |
score |
13.243791 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).