Gamification as a motivational and dynamic strategy for higher education

Descripción del Articulo

This investigation focuses on gamification as a teaching -learning strategy that arouse the interest of universities students to learn significantly and allows the teacher to evaluate his methodology and plan the most dynamic and motivating classes to promove envi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Gaspar Huamaní, Edith
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2361
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2361
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:aprendizaje, gamificación, estrategias de aprendizaje, herramientas gamificadas, metodología
learning, gamification, learning strategies, gamification tools, methodology
Descripción
Sumario:This investigation focuses on gamification as a teaching -learning strategy that arouse the interest of universities students to learn significantly and allows the teacher to evaluate his methodology and plan the most dynamic and motivating classes to promove environments where students can be motivated so they can participate , increase their learning and be competitive. Also, it describes positive aspects of gamification for teacher and student. In order to be a teacher’s good subject, he needs to gamify the class and content considering the elements of the gamification .In addition, It proposes three successful free access tools to gamify classes: kahoot!,Quizizz and Socrative.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).