Gamification as a motivational and dynamic strategy for higher education
Descripción del Articulo
This investigation focuses on gamification as a teaching -learning strategy that arouse the interest of universities students to learn significantly and allows the teacher to evaluate his methodology and plan the most dynamic and motivating classes to promove envi...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2361 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2361 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | aprendizaje, gamificación, estrategias de aprendizaje, herramientas gamificadas, metodología learning, gamification, learning strategies, gamification tools, methodology |
Sumario: | This investigation focuses on gamification as a teaching -learning strategy that arouse the interest of universities students to learn significantly and allows the teacher to evaluate his methodology and plan the most dynamic and motivating classes to promove environments where students can be motivated so they can participate , increase their learning and be competitive. Also, it describes positive aspects of gamification for teacher and student. In order to be a teacher’s good subject, he needs to gamify the class and content considering the elements of the gamification .In addition, It proposes three successful free access tools to gamify classes: kahoot!,Quizizz and Socrative. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).