An insight on the legal treatment of sexist advertising in Peru

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Based on the analysis of three decisions issued by the Commission of Repression of UnfairCompetition of the National Institute for the Defense of Competition and Intellectual Property(INDECOPI), this article provides an insight on the legal treatment applicable to the challengedadvertising as an inf...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vidal Cabeza de Tarazona, Gisela Hortencia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/952
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/952
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Principio de legalidad, Principio de adecuación social, publicidad sexista, mujer, publicidad
Principle of legality, social adequacy principle, sexist advertising, woman, advertising
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spelling An insight on the legal treatment of sexist advertising in PeruUna visión sobre el tratamiento legal de la publicidad sexista en el PerúVidal Cabeza de Tarazona, Gisela HortenciaPrincipio de legalidad, Principio de adecuación social, publicidad sexista, mujer, publicidadPrinciple of legality, social adequacy principle, sexist advertising, woman, advertisingBased on the analysis of three decisions issued by the Commission of Repression of UnfairCompetition of the National Institute for the Defense of Competition and Intellectual Property(INDECOPI), this article provides an insight on the legal treatment applicable to the challengedadvertising as an infringement of the rights of dignity and non-discrimination against women (sexistadvertising) making a comparison with the current legal system.En base al análisis de tres resoluciones expedidas por la Comisión de Represión de la CompetenciaDesleal del Instituto Nacional de Defensa de la Competencia y Protección de la Propiedad Intelectual(INDECOPI), el presente artículo presenta una visión sobre el tratamiento legal aplicable a lapublicidad denunciada como atentatoria a los derechos de dignidad y no discriminación contra lamujer (publicidad sexista) haciendo una comparación con el ordenamiento jurídico vigenteUniversidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ)2013-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/95210.33539/consensus.2014.v18n1.952Consensus; Vol. 18 No. 1 (2013): Consensus; 35-57Consensus; Vol. 18 Núm. 1 (2013): Consensus; 35-571680-3817reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/952/865Derechos de autor 2013 Gisela Hortencia Vidal Cabeza de Tarazonainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/9522022-05-05T07:08:23Z
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