Emotional state and poor school performance in children of Colombia
Descripción del Articulo
In this paper the results of a study conducted on a sample of 201 children with poor academic performance, aged 5 to 12 years who conducted the Screening Test of Emotional Problems and Child Behavior (SPECI) are presented. The aim of this study was to determine the relationship between emotional pro...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2015 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/175 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/175 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | problemas emocionales bajo rendimiento académico emotionalproblems pooracademic performance |
Sumario: | In this paper the results of a study conducted on a sample of 201 children with poor academic performance, aged 5 to 12 years who conducted the Screening Test of Emotional Problems and Child Behavior (SPECI) are presented. The aim of this study was to determine the relationship between emotional problems and academic under achievement in children 5-12 years of an educational institution Sincelejo- Colombia. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).