Training Experience in ICT from a Gender Perspective
Descripción del Articulo
        This article is based on the project: “ICT as a tool of empowerment for the group of older women”,that has consisted of a series of workshops on basic computer skills targeted to a group of womenwhose ages are between 50 and 70 years, of the Municipality of Pamplona (Norte de SantanderColombia). By...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2013 | 
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/954 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/954 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Gender, education, ICT, empowerment, lifelong learning género, educación, TIC, empoderamiento, aprendizaje a lo largo de la vida  | 
| Sumario: | This article is based on the project: “ICT as a tool of empowerment for the group of older women”,that has consisted of a series of workshops on basic computer skills targeted to a group of womenwhose ages are between 50 and 70 years, of the Municipality of Pamplona (Norte de SantanderColombia). By using a qualitative methodological paradigm we intended to train older womenparticipating in the project of using ICT as a tool of empowerment and knowledge constructionthrough the recovery of memory. The results have been a significant change of discourse regardingthe self-concept of them and editing a document in digital and paper format that recompiles andsaves the history of women in the municipality and its participation in economic and culturaldevelopment of the municipality. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).