New technologies for the treatment of people with autism in Peru: analysis from the teaching experience
Descripción del Articulo
The present article first addresses the general aim of education and the use of new technologies, then addresses the specific case of education for people with autism spectrum disorders (ASD). Then, the specific case of special education in Peru and the use of these new technologies, consid...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1183 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1183 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Nuevas tecnologías, autismo, educación especial New technologies, autism, special education |
Sumario: | The present article first addresses the general aim of education and the use of new technologies, then addresses the specific case of education for people with autism spectrum disorders (ASD). Then, the specific case of special education in Peru and the use of these new technologies, considering the experience as a teacher in two schools of special educacion –one private and public–, are addressed and it finishes with a brief discussion and conclusions. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).