Coping with stress and suicide orientation in adolescent students
Descripción del Articulo
The objective of the research was to determine the relationship between coping with stress and suicidal orientation in students of the Our Lady of Las Mercedes de Ica Educational Institution. The sample was of the census type, made up of 180 female students, whose ages range betwee...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/2118 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2118 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | estrés, afrontamiento, orientación suicida, estudiantes stress, coping, suicidal orientation, students |
| Sumario: | The objective of the research was to determine the relationship between coping with stress and suicidal orientation in students of the Our Lady of Las Mercedes de Ica Educational Institution. The sample was of the census type, made up of 180 female students, whose ages range between 15 and 17 years, from the 4th and 5th year of secondary level. The instruments used were: Stress Coping Modes Questionnaire and Suicide Guidance Inventory. The following results were obtained: There is a very significant and negative relationship between coping with stress and suicidal orientation (r: -0.292). Therefore, it is concluded that at a greater capacity to cope with stress, the levels of suicidal orientation decrease. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).