Childhood: Great challenges

Descripción del Articulo

This article emphasizes the importance of the nexus interaction between early childhood or infancy period and the childhood itself. Establish the relationship between experiences within the initial education and primary education. The author is a worldwide advocator of children rights and a pioneer...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Llanos Zuloaga, Martha
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/2904
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2904
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Niñez
desarrollo integral
Educación Inicial
vinculo Educación Inicial y Primaria
derechos del niño
Childhood
integrated development
initial education
linkage initial and primary education
children rights
id REVUNIFE_abf5c86f3909d5d191430a171d736872
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/2904
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Childhood: Great challengesLa niñez grandez desafíosLlanos Zuloaga, Martha Niñezdesarrollo integralEducación Inicialvinculo Educación Inicial y Primariaderechos del niñoChildhoodintegrated developmentinitial educationlinkage initial and primary educationchildren rightsThis article emphasizes the importance of the nexus interaction between early childhood or infancy period and the childhood itself. Establish the relationship between experiences within the initial education and primary education. The author is a worldwide advocator of children rights and a pioneer of children integrated development in Perú, in that capacity she gives a historical perspective of the importance and contributions of early childhood in Perú and its role within Latin America and the current national recognition of the status of General Directorate that was taken away 16 years ago. Since the last time issue of this journal was devoted to Early Childhood years this article poses priority to a crucial landmark within the organization of the Ministry of Education that represents a step forward within the fulfilment of children´s rights in Perú.  El presente artículo enfatiza la importancia de la interacción entre el primer período o niñez temprana y la niñez propiamente dicha. Establece la importancia del tránsito y vínculo entre la abogacía en favor del desarrollo integral de los niños y pionera de los esfuerzos en el campo de la educación infantil en el Perú y nos ofrece una perspectiva histórica de lo que la educación inicial representa en la educación del Perú y de América Latina. La recuperación del nivel de Dirección de Educación Inicial dentro del Ministerio de Educación representa un hito en este campo. El número anterior de la revista había sido dedicado a la infancia temprana y con este artículo queremos enfatiza el enlace entre ambos periodos y lo que representa en términos del cumplimiento de los derechos de la niñez peruana.     Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón2023-07-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/290410.33539/avpsicol.2005.v13n1.2904Avances en Psicología; Vol. 13 No. 1 (2005): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades: Niñez; 59-65Avances en Psicología; Vol. 13 Núm. 1 (2005): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades: Niñez; 59-651812-9536reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2904/3204Derechos de autor 2023 Martha Llanos Zuloagahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/29042024-07-02T17:34:19Z
dc.title.none.fl_str_mv Childhood: Great challenges
La niñez grandez desafíos
title Childhood: Great challenges
spellingShingle Childhood: Great challenges
Llanos Zuloaga, Martha
Niñez
desarrollo integral
Educación Inicial
vinculo Educación Inicial y Primaria
derechos del niño
Childhood
integrated development
initial education
linkage initial and primary education
children rights
title_short Childhood: Great challenges
title_full Childhood: Great challenges
title_fullStr Childhood: Great challenges
title_full_unstemmed Childhood: Great challenges
title_sort Childhood: Great challenges
dc.creator.none.fl_str_mv Llanos Zuloaga, Martha
author Llanos Zuloaga, Martha
author_facet Llanos Zuloaga, Martha
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Niñez
desarrollo integral
Educación Inicial
vinculo Educación Inicial y Primaria
derechos del niño
Childhood
integrated development
initial education
linkage initial and primary education
children rights
topic Niñez
desarrollo integral
Educación Inicial
vinculo Educación Inicial y Primaria
derechos del niño
Childhood
integrated development
initial education
linkage initial and primary education
children rights
description This article emphasizes the importance of the nexus interaction between early childhood or infancy period and the childhood itself. Establish the relationship between experiences within the initial education and primary education. The author is a worldwide advocator of children rights and a pioneer of children integrated development in Perú, in that capacity she gives a historical perspective of the importance and contributions of early childhood in Perú and its role within Latin America and the current national recognition of the status of General Directorate that was taken away 16 years ago. Since the last time issue of this journal was devoted to Early Childhood years this article poses priority to a crucial landmark within the organization of the Ministry of Education that represents a step forward within the fulfilment of children´s rights in Perú.  
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-07-07
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2904
10.33539/avpsicol.2005.v13n1.2904
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2904
identifier_str_mv 10.33539/avpsicol.2005.v13n1.2904
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2904/3204
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2023 Martha Llanos Zuloaga
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2023 Martha Llanos Zuloaga
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón
dc.source.none.fl_str_mv Avances en Psicología; Vol. 13 No. 1 (2005): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades: Niñez; 59-65
Avances en Psicología; Vol. 13 Núm. 1 (2005): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades: Niñez; 59-65
1812-9536
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846340225360461824
score 13.909121
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).