Influence of a program for the development of experiential learning in farmers
Descripción del Articulo
The objective of the present study has been to carry out the andragogic program “Organic Crops” for the development of experiential learning. In this research, a group of 60 farmers from a community located south of Lima (Peru) participated. The method used was mixed and w...
| Autores: | , , , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1469 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1469 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Experimento educacional. Aprendizaje a través de la experiencia. Formación dirigida a adultos. Diversidad cultural. Programa de desarrollo. Educational experiment. Learning through experience. Adult-oriented training. Cultural diversity. Development program. |
| id |
REVUNIFE_9d84161019def297a7f24bbbf73eb86f |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/1469 |
| network_acronym_str |
REVUNIFE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Influence of a program for the development of experiential learning in farmersInfluencia de un programa para el desarrollo del aprendizaje experiencial en agricultoresAlarcón-Diaz, HenryAlcas Zapata, NoelAlarcón Díaz, MitchellOcaña Fernández, YolviM Hernández, RonaldRodríguez Fuentes, AntonioExperimento educacional. Aprendizaje a través de la experiencia. Formación dirigida a adultos. Diversidad cultural. Programa de desarrollo.Educational experiment. Learning through experience. Adult-oriented training. Cultural diversity. Development program.The objective of the present study has been to carry out the andragogic program “Organic Crops” for the development of experiential learning. In this research, a group of 60 farmers from a community located south of Lima (Peru) participated. The method used was mixed and was developed in two moments: The first, with a quantitative approach and a quasi-experimental design, data were collected that were submitted to a pretest and post-test through the SPSS software, and the second, with a qualitative approach. They conducted in-depth interviews whose results were analyzed using the Atlas software. You. The quantitative results obtained showed an influence of the program on the experiential learning of the inhabitants. On the other hand, the qualitative results from the interviews show a recognition, value and contribution ofthe program according to the vision of the interviewees El objetivo del presente estudio ha sido llevar a la práctica el programa andragógico “Cultivos Orgánicos” para el desarrollo del aprendizaje experiencial. En esta investigación participaron un grupo de 60 agricultores de una comunidad ubicada al sur de Lima (Perú). El método empleado fue mixto y se desarrolló en dos momentos: El primero, con un enfoque cuantitativo y un diseño cuasi experimental se recabaron datos que fueron sometidos a un pretest y postest a través del software SPSS, y el segundo, con un enfoque cualitativo se aplicaron entrevistas a profundidad cuyos resultados fueron analizados mediante el software Atlas. Ti. Los resultados cuantitativos obtenidos mostraron una influencia del programa en el aprendizaje experiencial delos pobladores. Por su parte, los resultados cualitativos a partir de las entrevistas, muestran un reconocimiento, valía y aporte del programa según la visión de los entrevistados Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón2019-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigaciónapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/146910.33539/avpsicol.2019v27n1.1469Avances en Psicología; Vol. 27 No. 1 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 65-72Avances en Psicología; Vol. 27 Núm. 1 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 65-721812-9536reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1469/1460info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/14692023-05-03T20:20:56Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Influence of a program for the development of experiential learning in farmers Influencia de un programa para el desarrollo del aprendizaje experiencial en agricultores |
| title |
Influence of a program for the development of experiential learning in farmers |
| spellingShingle |
Influence of a program for the development of experiential learning in farmers Alarcón-Diaz, Henry Experimento educacional. Aprendizaje a través de la experiencia. Formación dirigida a adultos. Diversidad cultural. Programa de desarrollo. Educational experiment. Learning through experience. Adult-oriented training. Cultural diversity. Development program. |
| title_short |
Influence of a program for the development of experiential learning in farmers |
| title_full |
Influence of a program for the development of experiential learning in farmers |
| title_fullStr |
Influence of a program for the development of experiential learning in farmers |
| title_full_unstemmed |
Influence of a program for the development of experiential learning in farmers |
| title_sort |
Influence of a program for the development of experiential learning in farmers |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Alarcón-Diaz, Henry Alcas Zapata, Noel Alarcón Díaz, Mitchell Ocaña Fernández, Yolvi M Hernández, Ronald Rodríguez Fuentes, Antonio |
| author |
Alarcón-Diaz, Henry |
| author_facet |
Alarcón-Diaz, Henry Alcas Zapata, Noel Alarcón Díaz, Mitchell Ocaña Fernández, Yolvi M Hernández, Ronald Rodríguez Fuentes, Antonio |
| author_role |
author |
| author2 |
Alcas Zapata, Noel Alarcón Díaz, Mitchell Ocaña Fernández, Yolvi M Hernández, Ronald Rodríguez Fuentes, Antonio |
| author2_role |
author author author author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Experimento educacional. Aprendizaje a través de la experiencia. Formación dirigida a adultos. Diversidad cultural. Programa de desarrollo. Educational experiment. Learning through experience. Adult-oriented training. Cultural diversity. Development program. |
| topic |
Experimento educacional. Aprendizaje a través de la experiencia. Formación dirigida a adultos. Diversidad cultural. Programa de desarrollo. Educational experiment. Learning through experience. Adult-oriented training. Cultural diversity. Development program. |
| description |
The objective of the present study has been to carry out the andragogic program “Organic Crops” for the development of experiential learning. In this research, a group of 60 farmers from a community located south of Lima (Peru) participated. The method used was mixed and was developed in two moments: The first, with a quantitative approach and a quasi-experimental design, data were collected that were submitted to a pretest and post-test through the SPSS software, and the second, with a qualitative approach. They conducted in-depth interviews whose results were analyzed using the Atlas software. You. The quantitative results obtained showed an influence of the program on the experiential learning of the inhabitants. On the other hand, the qualitative results from the interviews show a recognition, value and contribution ofthe program according to the vision of the interviewees |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-06-20 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Investigación |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1469 10.33539/avpsicol.2019v27n1.1469 |
| url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1469 |
| identifier_str_mv |
10.33539/avpsicol.2019v27n1.1469 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1469/1460 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Avances en Psicología; Vol. 27 No. 1 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 65-72 Avances en Psicología; Vol. 27 Núm. 1 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 65-72 1812-9536 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
| instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| instacron_str |
UNIFE |
| institution |
UNIFE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846974158171275264 |
| score |
13.3996725 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).