Influence of a program for the development of experiential learning in farmers

Descripción del Articulo

The objective of the present study has been to carry out the andragogic program “Organic Crops” for the development of experiential learning. In this research, a group of 60 farmers from a community located south of Lima (Peru) participated. The method used was mixed and w...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Alarcón-Diaz, Henry, Alcas Zapata, Noel, Alarcón Díaz, Mitchell, Ocaña Fernández, Yolvi, M Hernández, Ronald, Rodríguez Fuentes, Antonio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1469
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1469
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Experimento educacional. Aprendizaje a través de la experiencia. Formación dirigida a adultos. Diversidad cultural. Programa de desarrollo.
Educational experiment. Learning through experience. Adult-oriented training. Cultural diversity. Development program.
id REVUNIFE_9d84161019def297a7f24bbbf73eb86f
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/1469
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Influence of a program for the development of experiential learning in farmersInfluencia de un programa para el desarrollo del aprendizaje experiencial en agricultoresAlarcón-Diaz, HenryAlcas Zapata, NoelAlarcón Díaz, MitchellOcaña Fernández, YolviM Hernández, RonaldRodríguez Fuentes, AntonioExperimento educacional. Aprendizaje a través de la experiencia. Formación dirigida a adultos. Diversidad cultural. Programa de desarrollo.Educational experiment. Learning through experience. Adult-oriented training. Cultural diversity. Development program.The objective of the present study has been to carry out the andragogic program “Organic Crops” for the development of experiential learning. In this research, a group of 60 farmers from a community located south of Lima (Peru) participated. The method used was mixed and was developed in two moments: The first, with a quantitative approach and a quasi-experimental design, data were collected that were submitted to a pretest and post-test through the SPSS software, and the second, with a qualitative approach. They conducted in-depth interviews whose results were analyzed using the Atlas software. You. The quantitative results obtained showed an influence of the program on the experiential learning of the inhabitants. On the other hand, the qualitative results from the interviews show a recognition, value and contribution ofthe program according to the vision of the interviewees El objetivo del presente estudio ha sido llevar a la práctica el programa andragógico “Cultivos Orgánicos” para el desarrollo del aprendizaje experiencial. En esta investigación participaron un grupo de 60 agricultores de una comunidad ubicada al sur de Lima (Perú). El método empleado fue mixto y se desarrolló en dos momentos: El primero, con un enfoque cuantitativo y un diseño cuasi experimental se recabaron datos que fueron sometidos a un pretest y postest a través del software SPSS, y el segundo, con un enfoque cualitativo se aplicaron entrevistas a profundidad cuyos resultados fueron analizados mediante el software Atlas. Ti. Los resultados cuantitativos obtenidos mostraron una influencia del programa en el aprendizaje experiencial delos pobladores. Por su parte, los resultados cualitativos a partir de las entrevistas, muestran un reconocimiento, valía y aporte del programa según la visión de los entrevistados Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón2019-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigaciónapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/146910.33539/avpsicol.2019v27n1.1469Avances en Psicología; Vol. 27 No. 1 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 65-72Avances en Psicología; Vol. 27 Núm. 1 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 65-721812-9536reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1469/1460info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/14692023-05-03T20:20:56Z
dc.title.none.fl_str_mv Influence of a program for the development of experiential learning in farmers
Influencia de un programa para el desarrollo del aprendizaje experiencial en agricultores
title Influence of a program for the development of experiential learning in farmers
spellingShingle Influence of a program for the development of experiential learning in farmers
Alarcón-Diaz, Henry
Experimento educacional. Aprendizaje a través de la experiencia. Formación dirigida a adultos. Diversidad cultural. Programa de desarrollo.
Educational experiment. Learning through experience. Adult-oriented training. Cultural diversity. Development program.
title_short Influence of a program for the development of experiential learning in farmers
title_full Influence of a program for the development of experiential learning in farmers
title_fullStr Influence of a program for the development of experiential learning in farmers
title_full_unstemmed Influence of a program for the development of experiential learning in farmers
title_sort Influence of a program for the development of experiential learning in farmers
dc.creator.none.fl_str_mv Alarcón-Diaz, Henry
Alcas Zapata, Noel
Alarcón Díaz, Mitchell
Ocaña Fernández, Yolvi
M Hernández, Ronald
Rodríguez Fuentes, Antonio
author Alarcón-Diaz, Henry
author_facet Alarcón-Diaz, Henry
Alcas Zapata, Noel
Alarcón Díaz, Mitchell
Ocaña Fernández, Yolvi
M Hernández, Ronald
Rodríguez Fuentes, Antonio
author_role author
author2 Alcas Zapata, Noel
Alarcón Díaz, Mitchell
Ocaña Fernández, Yolvi
M Hernández, Ronald
Rodríguez Fuentes, Antonio
author2_role author
author
author
author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Experimento educacional. Aprendizaje a través de la experiencia. Formación dirigida a adultos. Diversidad cultural. Programa de desarrollo.
Educational experiment. Learning through experience. Adult-oriented training. Cultural diversity. Development program.
topic Experimento educacional. Aprendizaje a través de la experiencia. Formación dirigida a adultos. Diversidad cultural. Programa de desarrollo.
Educational experiment. Learning through experience. Adult-oriented training. Cultural diversity. Development program.
description The objective of the present study has been to carry out the andragogic program “Organic Crops” for the development of experiential learning. In this research, a group of 60 farmers from a community located south of Lima (Peru) participated. The method used was mixed and was developed in two moments: The first, with a quantitative approach and a quasi-experimental design, data were collected that were submitted to a pretest and post-test through the SPSS software, and the second, with a qualitative approach. They conducted in-depth interviews whose results were analyzed using the Atlas software. You. The quantitative results obtained showed an influence of the program on the experiential learning of the inhabitants. On the other hand, the qualitative results from the interviews show a recognition, value and contribution ofthe program according to the vision of the interviewees 
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-06-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Investigación
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1469
10.33539/avpsicol.2019v27n1.1469
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1469
identifier_str_mv 10.33539/avpsicol.2019v27n1.1469
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1469/1460
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón
dc.source.none.fl_str_mv Avances en Psicología; Vol. 27 No. 1 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 65-72
Avances en Psicología; Vol. 27 Núm. 1 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 65-72
1812-9536
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846974158171275264
score 13.3996725
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).