Quarantine as a possibility: A phenomenological essay on freedom in confinement times

Descripción del Articulo

This essay describes the quarantine experience from a psychological and existential perspective in the first person, with an investigative position supported by existential analysis and logotherapy, which explores, among other things, the experience of lack of meaning, attitudes&am...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Salomón Paredes, Alejandro Khaled
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2109
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2109
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Cuarentena, logoterapia, libertad, responsabilidad, sentido de vida, valores, actualización de posibilidades.
Quarantine, logotherapy, freedom, responsibility, meaning of life, values, update possibilities.
Descripción
Sumario:This essay describes the quarantine experience from a psychological and existential perspective in the first person, with an investigative position supported by existential analysis and logotherapy, which explores, among other things, the experience of lack of meaning, attitudes towa rds the adverse situation, the emotions that are experienced, the margin of freedom and responsibility in the face of the circumstance, as well as the possibilities of realization of values that the quarantine offers, resorting to the anthropology of Viktor Frankl and authors such as Scheler, Kierkegaard, Jaspers , Heidegger, Buber, among others.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).