Claves para la educación del siglo XXI

Descripción del Articulo

This paper presents first the predominant feature of the century, which is thepermanent change of sustained and irreversible. The change that has impactedall aspects of human life, with consequences that are affecting all social systems,in its broadest sense. It is easy to deduce that the most signi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bermeo Ramírez, Carmen Rosa
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1029
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1029
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Microtechnologies, skills development freestanding, self, relevance, nanotechnology, proaction
Microtecnologías, competencias, desarrollo autosostenido, autocontrol, pertinencia, nanotecnología, proacción
Descripción
Sumario:This paper presents first the predominant feature of the century, which is thepermanent change of sustained and irreversible. The change that has impactedall aspects of human life, with consequences that are affecting all social systems,in its broadest sense. It is easy to deduce that the most significant impact is ineducation, finger on it depends the development, stagnation of societies aroundthe world.New proposals for teaching and learning, under new conditions must berecognized and taken to ensure that the change is the best friend of man in hissearch for a better quality of life.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).