Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”

Descripción del Articulo

The objective is to know the learning of local cultural heritage through the use of heritage research in Higher Education students in the virtual modality. The research approach is quantitative and the type descriptive. The nonexperimental cross-sectional design h...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Quijano Araníbar, Iván Ernesto, Mujica Baquerizo, Ana, Sánchez Casimiro, Walter Jesús
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2226
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aprendizaje, educación patrimonial, enseñanza virtual, investigación, patrimonio cultural
Cultural heritage, heritage education, learning, research, virtual teaching
id REVUNIFE_813166b40c7386173f65983959cdafff
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2226
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”Educación patrimonial en tiempos de COVID-19: una experiencia en estudiantes de la escuela nacional de marina mercante “Almirante Miguel Grau”Quijano Araníbar, Iván ErnestoMujica Baquerizo, AnaSánchez Casimiro, Walter JesúsAprendizaje, educación patrimonial, enseñanza virtual, investigación, patrimonio culturalCultural heritage, heritage education, learning, research, virtual teachingThe objective is to know the learning of local cultural heritage through the use of heritage research in Higher Education students in the virtual modality. The research approach is quantitative and the type descriptive. The nonexperimental cross-sectional design has been chosen. The sample is non-probalistic and consists of 70 students from the 1st cycle of the National School of Merchant Marine, enrolled in the virtual modality in the Cultural Activities course during the 2020-I semester. The survey was applied through the A1 instrument. The results show that student learning is as expected, given that there is a high assimilation of the heritage elements of Chucuito.El objetivo de estudio fue conocer el aprendizaje sobre el patrimonio cultural local mediante el empleo de la investigación patrimonial en el estudiantado de Educación Superior en la modalidad virtual. El enfoque de investigación es cuantitativo y el tipo descriptivo. Se ha elegido el diseño no experimental de corte transversal. La muestra es de tipo no probalística y está constituida por 70 aspirantes a cadetes náuticos del 1° ciclo de la Escuela Nacional de Marina Mercante “Almirante Miguel Grau”, matriculados en la modalidad virtual en el curso de Actividades Culturales durante el primer semestre académico de 2020. Se aplicó la encuesta directa a través del instrumento A1. Los resultados demuestran que el aprendizaje del estudiantado es el esperado, dado que existe una tendencia hacia la asimilación alta de los elementos patrimoniales de Chucuito.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/222610.33539/educacion.2020.v26n2.2226Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 121-132Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 121-1322708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226/2303https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226/2572info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/22262025-05-07T13:29:27Z
dc.title.none.fl_str_mv Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”
Educación patrimonial en tiempos de COVID-19: una experiencia en estudiantes de la escuela nacional de marina mercante “Almirante Miguel Grau”
title Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”
spellingShingle Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”
Quijano Araníbar, Iván Ernesto
Aprendizaje, educación patrimonial, enseñanza virtual, investigación, patrimonio cultural
Cultural heritage, heritage education, learning, research, virtual teaching
title_short Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”
title_full Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”
title_fullStr Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”
title_full_unstemmed Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”
title_sort Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”
dc.creator.none.fl_str_mv Quijano Araníbar, Iván Ernesto
Mujica Baquerizo, Ana
Sánchez Casimiro, Walter Jesús
author Quijano Araníbar, Iván Ernesto
author_facet Quijano Araníbar, Iván Ernesto
Mujica Baquerizo, Ana
Sánchez Casimiro, Walter Jesús
author_role author
author2 Mujica Baquerizo, Ana
Sánchez Casimiro, Walter Jesús
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Aprendizaje, educación patrimonial, enseñanza virtual, investigación, patrimonio cultural
Cultural heritage, heritage education, learning, research, virtual teaching
topic Aprendizaje, educación patrimonial, enseñanza virtual, investigación, patrimonio cultural
Cultural heritage, heritage education, learning, research, virtual teaching
description The objective is to know the learning of local cultural heritage through the use of heritage research in Higher Education students in the virtual modality. The research approach is quantitative and the type descriptive. The nonexperimental cross-sectional design has been chosen. The sample is non-probalistic and consists of 70 students from the 1st cycle of the National School of Merchant Marine, enrolled in the virtual modality in the Cultural Activities course during the 2020-I semester. The survey was applied through the A1 instrument. The results show that student learning is as expected, given that there is a high assimilation of the heritage elements of Chucuito.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-27
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226
10.33539/educacion.2020.v26n2.2226
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2020.v26n2.2226
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226/2303
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226/2572
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 121-132
Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 121-132
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843169047071424512
score 12.8608675
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).