Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”
Descripción del Articulo
The objective is to know the learning of local cultural heritage through the use of heritage research in Higher Education students in the virtual modality. The research approach is quantitative and the type descriptive. The nonexperimental cross-sectional design h...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2226 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje, educación patrimonial, enseñanza virtual, investigación, patrimonio cultural Cultural heritage, heritage education, learning, research, virtual teaching |
id |
REVUNIFE_813166b40c7386173f65983959cdafff |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2226 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau”Educación patrimonial en tiempos de COVID-19: una experiencia en estudiantes de la escuela nacional de marina mercante “Almirante Miguel Grau”Quijano Araníbar, Iván ErnestoMujica Baquerizo, AnaSánchez Casimiro, Walter JesúsAprendizaje, educación patrimonial, enseñanza virtual, investigación, patrimonio culturalCultural heritage, heritage education, learning, research, virtual teachingThe objective is to know the learning of local cultural heritage through the use of heritage research in Higher Education students in the virtual modality. The research approach is quantitative and the type descriptive. The nonexperimental cross-sectional design has been chosen. The sample is non-probalistic and consists of 70 students from the 1st cycle of the National School of Merchant Marine, enrolled in the virtual modality in the Cultural Activities course during the 2020-I semester. The survey was applied through the A1 instrument. The results show that student learning is as expected, given that there is a high assimilation of the heritage elements of Chucuito.El objetivo de estudio fue conocer el aprendizaje sobre el patrimonio cultural local mediante el empleo de la investigación patrimonial en el estudiantado de Educación Superior en la modalidad virtual. El enfoque de investigación es cuantitativo y el tipo descriptivo. Se ha elegido el diseño no experimental de corte transversal. La muestra es de tipo no probalística y está constituida por 70 aspirantes a cadetes náuticos del 1° ciclo de la Escuela Nacional de Marina Mercante “Almirante Miguel Grau”, matriculados en la modalidad virtual en el curso de Actividades Culturales durante el primer semestre académico de 2020. Se aplicó la encuesta directa a través del instrumento A1. Los resultados demuestran que el aprendizaje del estudiantado es el esperado, dado que existe una tendencia hacia la asimilación alta de los elementos patrimoniales de Chucuito.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/222610.33539/educacion.2020.v26n2.2226Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 121-132Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 121-1322708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226/2303https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226/2572info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/22262025-05-07T13:29:27Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau” Educación patrimonial en tiempos de COVID-19: una experiencia en estudiantes de la escuela nacional de marina mercante “Almirante Miguel Grau” |
title |
Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau” |
spellingShingle |
Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau” Quijano Araníbar, Iván Ernesto Aprendizaje, educación patrimonial, enseñanza virtual, investigación, patrimonio cultural Cultural heritage, heritage education, learning, research, virtual teaching |
title_short |
Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau” |
title_full |
Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau” |
title_fullStr |
Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau” |
title_full_unstemmed |
Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau” |
title_sort |
Heritage education in times of COVID-19: an experience in students of the national school of merchant marine “Almirante Miguel Grau” |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Quijano Araníbar, Iván Ernesto Mujica Baquerizo, Ana Sánchez Casimiro, Walter Jesús |
author |
Quijano Araníbar, Iván Ernesto |
author_facet |
Quijano Araníbar, Iván Ernesto Mujica Baquerizo, Ana Sánchez Casimiro, Walter Jesús |
author_role |
author |
author2 |
Mujica Baquerizo, Ana Sánchez Casimiro, Walter Jesús |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Aprendizaje, educación patrimonial, enseñanza virtual, investigación, patrimonio cultural Cultural heritage, heritage education, learning, research, virtual teaching |
topic |
Aprendizaje, educación patrimonial, enseñanza virtual, investigación, patrimonio cultural Cultural heritage, heritage education, learning, research, virtual teaching |
description |
The objective is to know the learning of local cultural heritage through the use of heritage research in Higher Education students in the virtual modality. The research approach is quantitative and the type descriptive. The nonexperimental cross-sectional design has been chosen. The sample is non-probalistic and consists of 70 students from the 1st cycle of the National School of Merchant Marine, enrolled in the virtual modality in the Cultural Activities course during the 2020-I semester. The survey was applied through the A1 instrument. The results show that student learning is as expected, given that there is a high assimilation of the heritage elements of Chucuito. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226 10.33539/educacion.2020.v26n2.2226 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2020.v26n2.2226 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226/2303 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2226/2572 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 121-132 Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 121-132 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843169047071424512 |
score |
12.8608675 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).