Family therapy and child development
Descripción del Articulo
Family is considered the most important context along child development stages. Family therapists are used to look up on the relationships between parents and children to co-construct solution to their problems. This article considers different aspect of systemic frame and explains how the...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2004 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/3027 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/3027 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Desarrollo infantil terapia familiar Child development family therapy |
Sumario: | Family is considered the most important context along child development stages. Family therapists are used to look up on the relationships between parents and children to co-construct solution to their problems. This article considers different aspect of systemic frame and explains how the role of parents as informants has changed to active participants in problems and solutions. Problems are considered among circular patterns of feedback. Therefore, solutions must include all pieces of the puzzle. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).