Authentic learning situations for the evaluation of competencies at the initial level

Descripción del Articulo

The purpose of this article is to present the importance of promoting authentic situations of student learning  based on contextualization, as well as the evaluation of skills at the initial level. It compiles literature review regarding authentic situati...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Joya Donayre, Patricia Andrea
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2050
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2050
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Aprendizajes, competencias, evaluaciones auténticas, contexto
Learning, skills, authentic assessments, context.
Descripción
Sumario:The purpose of this article is to present the importance of promoting authentic situations of student learning  based on contextualization, as well as the evaluation of skills at the initial level. It compiles literature review regarding authentic situations or tasks, key concepts and principles to be taken into account for the identification of authentic situations, from the purpose to the resources to be used.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).